Companii

McDonalds Romania va trece de anul acesta pe iaurturi, salate si, poate, pe profit

29.03.2004, 00:00 313



Iaurturi cu 0% grasime, salate, cereale, fructe. Acestea sunt produsele pe care le va introduce in meniuri McDonalds Romania alaturi de cunoscutii hamburgeri si cartofi prajiti.



Compania americana McDonalds a lansat si pe piata romaneasca campania de modificare a meniurilor sale in favoarea produselor dietetice, in plina desfasurare la nivel mondial.



Campania, care difera de la tara la tara, vizeaza extinderea cu produse dietetice a meniurilor Happy Meal destinate copiilor si introducerea unor meniuri speciale pentru mame.



"In primul rand femeile si-au schimbat preferintele alimentare si sunt mult mai atente la dieta. Acesta este motivul pentru care am lansat aceasta oferta speciala pentru mame. Aceasta este numai prima faza a unei campanii care va dura si in viitor", a declarat ieri Cristian Savu, directorul de comunicare al retelei de restaurante fast-food, cu ocazia lansarii noilor produse.



In Romania, McDonalds detine 48 de restaurante si a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 36 de milioane de dolari, in crestere cu 10% fata de 2002. "Pentru anul acesta ne asteptam la o crestere similara", completeaza Savu.



McDonalds va achizitiona iaurturile de la producatorul de lactate Danone, iar cerealele de la producatorul din industra alimentara Nestle.



McDonalds Romania se asteapta ca anul acesta sa treaca pe profit, dupa ce anul trecut aceste sperante nu au fost realizate. "Nu am realizat profit anul trecut asa cum preconizam, insa suntem foarte aproape de pragul de profitabilitate. Credem ca anul acesta este momentul trecerii pe profit", a spus Savu.



In Romania, noile meniuri Happy Meal vor contine doua noi produse - batoanele din carne de peste Fish Fingers si sucul de portocale. De asemenea, copiii vor putea adauga la meniul Happy Meal si un desert care poate fi o placinta de caise, un mar, un iaurt Danonino sau un baton de cereale Nesquick. Campania poarta numele de "Noua Experienta Happy Meal" si se va desfasura pe tot parcursul anului 2004.



Incepand cu anul acesta va fi schimbata grafica ambalajelor Happy Meal in toate tarile in care compania detine restaurante.



"Noile produse pentru mame care se vor aparea in restaurantele McDonalds din Romania sunt meniul McMeniu Fitness - care include salata, cartofi prajiti si apa minerala-, salata cu branza la bol, apa plata, baton de cereale si iaurt Vitalinea cu musli", spune Savu.



Reprezentantii McDonalds spun ca noua campanie va fi promovata prin canalele de mass media si ca un spot publicitar a inceput deja sa fie difuzat pe posturile de televiziune.



McDonalds Romania isi va extinde anul acesta numarul de restaurante de pe piata romaneasca cu pana la zece noi unitati. "Primele doua restaurante vor fi cel mai probabil in Bucuresti si in Timisoara", spune Savu. Deschiderea unui fast-food McDonalds presupune o investitie de circa 850.000 de dolari. Cu exceptia unui singur resturant, in Brasov, care este operat in regim de franciza, toate celelalte sunt proprietatea companiei.



"Deocamdata in Romania preferam sa detinem noi resturantele, dar pe termen mai lung cu siguranta vom extinde sistemul de franciza", adauga el.



Alte lanturi internationale de tip fast food prezente pe piata romaneasca sunt Pizza Hut, KFC, Gregory's si Spring Time.



McDonalds are peste 30.000 de restaurante in toata lumea, fiind prezent in peste 100 de tari. Peste 70% dintre resturantele McDonalds din lume sunt operate in regim de franciza.
georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO