Companii

Merloni vrea sa creasca pe piata romaneasca cu 50% si in acest an

14.04.2003, 00:00 47

Producatorul italian de electrocasnice Merloni Elettrodomestici, care detine marcile Ariston si Indesit,  a realizat anul trecut in Romania o cifra de afaceri de 21 de milioane de euro, in crestere cu 50% fata de anul 2001.
"In acest an ritmul de crestere de 50% se va mentine", a declarat pentru Ziarul Financiar Eugen Paturan, country manager al filialei locale a producatorului italian.
In aceste conditii, cifra de afaceri a Merloni in Romania ar depasi la sfarsitul acestui an 30 de milioane de euro, adica cu zece milioane de euro mai mult.
"Pe primul trimestru al acestui an, vanzarile noastre au crescut fata de aceeasi perioada a anului 2002 de peste 3 ori, pe fondul cresterii vanzarilor in rate", a mai spus Paturan.
Potrivit acestuia, dintre cele doua marci pe care grupul italian le comercializeaza in Romania, Indesit detine 90% din vanzari, in timp ce Ariston, marca premium a grupului, reprezinta 10%.
Compania detine o cota de 10% din piata romaneasca de produse electrocasnice, potrivit propriilor estimari, cea mai puternica prezenta inregistrandu-se in segmentul masinilor de spalat, unde marca Indesit ocupa locul doi, dupa Whirlpool.
"Piata romaneasca este polarizata, vanzandu-se foarte bine produsele entry-level (foarte ieftine), si cele high-end, care au preturi ridicate. Cu toate acestea, se remarca o usoara orientare a publicului spre produsele situate imediat deasupra celor entry-level", crede reprezentantul Merloni.
Cea mai mare pondere in vanzarile Merloni pe piata romaneasci este detinuta de retelele de magazine specializate in vanzarea de produse electronice si electrocasnice - Flanco, Domo si Altex.
Distributia Merloni se realizeaza si prin retelele internationale prezente in Romania (Metro, Carrefour, Selgros), dar si prin dealerii independenti.
Pe piata romaneasca a produselor electrocasnice se regasesc in prezent toti marii jucatori mondiali in domeniu. Astfel, grupul american Whirlpool detine pozitia de lider in segmentul masinilor de spalat. Suedezii de la Electrolux sunt lideri in segmentul de aragazuri, mai ales ca detin o fabrica la Satu Mare. Al treilea mare segment al pietei de "white goods" (produse albe), frigiderele si echipamentele frigorifice, este dominat de producatorul local Arctic, care detine aproape jumatate din piata. Acesta a fost cumparat anul trecut de catre producatorul turc Arcelik, cel care detine si marca Beko. Grupul german Bosch-Siemens, cele coreene LG, Daewoo sau companiile est europene Polar sau Gorenje, sunt la randul lor prezente pe piata locala de electrocasnice.
Infiintat in anul 1975, grupul italian Merloni Elettrodomestici SpA ocupa, in prezent, locul trei pe piata de produse electrocasnice din Europa. La nivel mondial, vanzarile Merloni au fost anul trecut de aproape 2,5 miliarde euro, si vor depasi in acest an 3 miliarde euro.
Din anul 2001 producatorul italian a dezvoltat in Europa Centrala si de Est un proiect special de trei ani pentru aceasta zona, avand in vedere potentialul foarte ridicat.
"Am fost si suntem pregatiti sa facem investitii in aceasta zona, in conditiile in care cererea in zona va creste astfel incat sa se justifice investitii de tip greenfield" a declarat Aldo Taddeo, director pentru Middle Europa  al Merloni Elettrodomestici.
ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO