Companii

Michelin: Vanzarile de pe piata regionala aduc 30% din veniturile companiei

Michelin: Vanzarile de pe piata regionala aduc 30% din veniturile companiei

Jean-Marc Gebhart, CEO Michelin Romania: Investitiile din industria auto, gradul ridicat de innoire a parcului de autoturisme si autocamioane, dinamica economica in general care presupune intensificarea transporturilor, in principal a celui rutier, ne indreptatesc sa credem ca putem miza pe o crestere a pietei de 5% pe an.

12.03.2007, 17:02 128

Filiala locala a grupului Michelin, cel mai mare producator de anvelope din lume, estimeaza ca in acest an rezultatele comerciale vor ajunge la circa 325 de milioane de euro, in crestere cu 25% de la cifra de afaceri de 260 de milioane de euro aferenta anului trecut.
"In 2006, cifra de afaceri neta consolidata a Michelin Romania a depasit 260 de milioane de euro, rezultatul operational al anului trecut fiind aproape de echilibru. Obiectivul nostru pentru 2007 este o crestere a cifrei de afaceri de ordinul a 20-25% in raport cu 2006", a declarat Jean-Marc Gebhart, directorul executiv al Michelin Romania.
Piata de retail regionala a contat anul trecut potrivit datelor furnizate de companie pentru aproximativ o treime din structura cifrei de afaceri. "Vanzarile noastre in regiune ( Romania si Balcani - n. r.) reprezinta 30% din cifra noastra de afaceri, 70% fiind reprezentat de exporturi", a adaugat Gebhart.
In ceea ce priveste cota de piata, grupul Michelin estimeaza ca detine in jur de 20% din piata de anvelope pentru autoturisme, camionete si camioane din Romania si Balcani.
Cresterile estimate de companie sunt bazate pe dinamicitatea pietei influentata de cresterea rapida si constanta a parcului de autovehicule, dar si de investitiile majore realizate de producatorii de autoturisme si de camioane in regiune.
"Investitiile din industria auto, gradul ridicat de innoire a parcului de autoturisme si autocamioane, dinamica economica in general care presupune intensificarea transporturilor, in principal a celui rutier, ne indreptatesc sa credem ca putem miza pe o crestere a pietei de 5% pe an", a declarat Gebhart.
La finele anului trecut, suma investitiilor Michelin de la intrarea pe piata romaneasca a depasit 180 de milioane de euro, iar bugetele anuale pentru investitiile viitoare se ridica la circa 30 de milioane de euro.
Aceste fonduri vor fi folosite pentru instruirea personalului si modernizarea si dezvoltarea capacitatilor de productie.
"Dezvoltarea si inaugurarea a numeroase santiere de constructii si infrastructuri rutiere care necesita utilaje industriale specializate si trecerea treptata la o agricultura moderna care presupune utilizarea la scara larga a masinilor agricole de ultima generatie, vor contribui la cresterea pietei", a adaugat Gebhart.
Productia realizata de Michelin in cele doua facilitati, de la Zalau si Floresti, a ajuns anul trecut la un nivel estimat de 3,8 milioane de anvelope, in crestere cu circa 25% fata de totalul anului anterior.
Compania a estimat ca fabrica de la Floresti, unde se produc anvelope pentru autoturisme, are un potential maxim de productie de 5 milioane de unitati anual. La fabrica din Zalau se produc anvelope pentru camioane, masini grele si utilaje agricole.
Fabricile Silvania Zalau si Victoria Floresti au fost achizitionate de companie in anul 2001 de la grupul Tofan, in urma unei tranzactii ce a inclus si alte obiective. Michelin mai detine in Romania o fabrica de cord metalic pentru fabricarea pneurilor, tot la Zalau. Cea mai mare parte a productiei realizata de producatorul francez este exportata catre piete europene si Statele Unite.
La nivel international grupul a inregistrat anul trecut o scadere de 36% a profitului net, pana la 572 de milioane de euro, cauza fiind cresterea preturilor materiilor prime. Compania estimeaza, potrivit directorului general Dominique Senard, o reducere a costurilor de 1,7 miliarde de euro pana in 2010. Tot pana in 2010 producatorul estimeaza un profit operational de 10% din valoarea vanzarilor, in conditiile in care marja pentru anul trecut a fost de 8,2%.
Principalii concurenti ai Michelin sunt germanii de la Continental, italienii de la Pirelli si japonezii de la Bridgestone. Continental detine in Romania o fabrica de anvelope si un centru de distributie la Timisoara, fabricile de componente industriale Contitech Romania, PHX Romania, Phoenix Unio la Carei si uzina de componente auto Continental Automotive Products la Sibiu.
Investitiile companiei in Romania au ajuns, potrivit propriilor estimari, la circa 250 de milioane de euro. Pirelli a inaugurat in toamna anului trecut o unitate de productie de anvelope la Slatina in care a investit 170 de milioane de euro si a demarat la Gorj inca o investitie pentru constructia unei fabrici de filtre pentru motoare diesel, a carei valoare initiala a fost estimata la 25 de milioane de euro.
La Slatina compania mai detine in participatie cu Continental un centru de productie de cord metalic.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24