Companii

Napolact va încheia acest an cu o creştere de 15% a vânzărilor comparativ cu anul trecut

Napolact va încheia acest an cu o creştere de 15% a...

Autor: Ana Maria Petcana

06.11.2014, 00:00 374

"Noi anul acesta am mers foarte bine şi o să încheiem cu 15% creştere peste anul trecut şi cu 10% peste nivelul din anul 2008, anul de boom. Am crescut foarte mult gradul de penetrare a brandului", a arătat Orbulescu.

De altfel, potrivit unui raport al grupului olandez FrieslandCampina, cotele de piaţă ale Napolact şi Mili s-au îmbunătăţit pe piaţa românească în prima jumătate a anului.

Orbulescu a arătat că în acest an consumul de lactate, în volum, este în creştere uşoară comparativ cu 2013, categoria cu cel mai mare avans, până în 10%, fiind lactatele de băut (sana, chefir). De asemenea, preţurile lactatelor au crescut în acest an cu 3-4%.

Grupul olandez FrieslandCampina este prezent în România prin trei companii: Napolact, Friesland Campina România şi Industrializarea Laptelui Mureş şi deţine, în prezent, trei fabrici, în localităţile Baciu (Cluj), Târgu-Mureş (Mureş) şi Carei (Satu Mare). Olandezii au anunţat în mai că vor reloca producţia din Carei la Baciu. Totodată, fabrica de brânză din comuna Ţaga, deţinută de compania FrieslandCampina România şi aflată în conservare din iunie 2013, îşi va relua activitatea, dar producţia va fi realizată de Fabrica de Brânzeturi Transilvania în urma unui acord cu proprietarul unităţii.

Potrivit datelor de la Ministrul Finanţelor Publice, anul trecut cifra de afaceri netă a Napolact a fost de 222,86 milioane lei (50,4 milioane euro), cu 0,7% mai mică decât în 2012 şi cu 7,7% sub nivelul din 2008. De asemenea, afacerile FrieslandCampina au scăzut în 2013 cu 11% comparativ cu anul anterior, dar au crescut cu 13,5% faţă de 2008, la 361,3 milioane lei (81,7 milioane euro). În ceea ce priveşte Industrializarea Laptelui Mureş, cifra de afaceri a acestei companii a scăzut cu 5%, la 128 milioane lei (28,9 milioane euro) faţă de 2012 şi cu 8,8% comparativ cu 2008.

Cumulate, afacerile grupului olandez în România s-au situat anul trecut la 712,3 milioane lei (161 milioane euro), cu 7% sub 2012, dar cu 1,7% peste 2008.

Printre cei mai importanţi producători de lactate din România se numără şi Danone, Albalact, Covalact şi Dorna Lactate.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO