Companii

Noua fabrica de la Ploiesti ar putea ridica afacerile AdePlast Oradea cu 40%

05.03.2009, 14:05 58
Producatorul de materiale de constructii AdePlast din Oradea, detinut de omul de afaceri Marcel Barbut, a anuntat pentru anul acesta, in cel mai optimist scenariu, o crestere a vanzarilor cu pana la 40%, respectiv pana la 47,6 mil. euro. In cel mai rau caz, vanzarile ar putea stagna la nivelul anului trecut. In 2008, compania a inregistrat o cifra de afaceri de 34 mil. euro (124,4 mil. lei), in crestere cu 15%. "Chiar daca fata de aceeasi perioada a anului trecut constatam o contractare a vanzarilor cu 10-12%, pentru acest an, in cel mai bun caz, ne propunem o crestere a vanzarilor cu pana la 40%, pe fondul cresterii capacitatilor de productie si al lansarii unei noi game de produse la fabrica din Oradea, vopsele decorative", a declarat Barbut. Anul trecut compania a realizat investitii de aproximativ 28 mil. euro in dezvoltarea capacitatilor de productie. Astfel in prezent AdePlast detine trei fabrici, doua de mortare uscate, la Oradea si la Ploiesti, si o unitate de productie de vopsele decorative si mortare umede tot la Oradea. Investitiile in fabrica de la Ploiesti se ridica pana in prezent la 16,7 mil. euro, capacitatea anuala de productie fiind de 450.000 de tone pe an. Potrivit estimarilor companiei deschiderea unei noi linii de productie la Ploiesti a redus cheltuielile anuale ale AdePlast cu aproximativ 12%, respectiv 320.000 euro, bani care erau folositi pentru transport. "Aproximativ 60% din piata pe care activam se afla in zona de sud a tarii, iar investitia in a doua linie de productie, de mortare uscate, la Ploiesti a redus costurile companiei cu 320.000 de euro. Pana in prezent am investit peste 16 mil. euro in fabrica de la Ploiesti, si mai urmeaza sa investim", a adaugat Barbut. Barbut, care isi evalueaza compania la 60 mil. euro, a mai precizat ca se afla in discutii privind cedarea a 50% din companie, cu doi investitori strategici si un fond de investitii, printr-o operatiune mixta de vanzare de actiuni si majorare de capital. AdePlast intentiona anul trecut sa se listeze la Bursa de Valori, insa a renuntat in urma consultarii cu agentia de brokeraj Raiffeisen Capital & Investment. Compania a anuntat si o majorare a preturilor de productie, ca urmare a deprecierii leului in raport cu moneda nationala, precum si pe fondul cresterii preturilor materiilor prime. Astfel, de la inceputul anului compania a majorat preturile de lista cu 10%.
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO