Companii

Noua fabrica dubleaza afacerile Albalact din 2007

19.12.2005, 17:20 18

Dupa Fulga, compania va lansa de anul viitor si un alt brand de produse lactate, Zuzu.

Albalact, unul dintre principalii jucatori de pe piata lactatelor, se asteapta la vanzari de peste 30 de milioane de euro in 2007 dupa deschiderea unei noi fabrici pe care o va construi. In plus, Albalact va lansa la inceputul anului viitor o noua gama de produse sub brandul Zuzu.

Cifra de afaceri estimata pentru 2007 este aproape dubla fata de nivelul din acest an, previzionat la 16 milioane de euro.

Albalact va investi pana la sapte milioane de euro in constructia unei noi fabrici de lapte, finantarea acesteia urmand sa fie asigurata din fonduri SAPARD, sursele proprii ale companiei, din credite bancare, dar si dintr-o majorare de capital.

"Pe de o parte, cererea in crestere pentru produsele Albalact a creat si nevoia cresterii capacitatii de productie, iar pe de alta parte, nevoia de o noua fabrica a fost determinata de faptul ca fabrica actuala este una mai veche pe care am modernizat-o, dar din punctul de vedere al spatiului si al modului in care sunt dispuse utilajele in cadrul unitatii, nu ne mai permite sa facem multe lucruri pe care dorim sa le realizam", a precizat Raul Ciurtin, presedintele si actionarul majoritar al Albalact. Noua fabrica va putea procesa zilnic 200.000 de litri de lapte, dublu fata de capacitatea de productie din prezent a societatii.

"Speram sa putem da in functiune noua fabrica pana la finalul anului viitor. Dupa deschiderea acesteia, cred ca vom avea in 2007 o cifra de afaceri de peste 30 de milioane de euro", a mai spus Ciurtin. Pentru anul viitor, seful Albalact se asteapta la realizarea unei cifre de afaceri de 22 de milioane de euro.

Conducerea Albalact a ridicat tinta de vanzari pentru anul viitor si ca urmare a faptului ca de la inceputul lui 2006, aceasta societate va lansa o gama noua de produse, sub marca Zuzu.

"Vom lansa la inceputul anului viitor o gama noua de produse sub brandul Zuzu, pe segmentul de produse proaspete, adica iaurt cu fructe, lapte ultrapasteurizat. Fulga a fost un proiect de succes si in continuare credem ca va ramane asa, dar ne punem mari sperante si in aceasta gama noua de produse", spune Raul Ciurtin. El a mai spus ca in 2006 va investi mai mult decat in acest an in campania de promovare a produselor, dar de aceasta data cea mai mare parte a sumei va fi folosita pentru promovarea brandului Zuzu.

"Nu am definitivat inca bugetul de marketing pentru 2006, dar pot spune ca vom investi mai mult in campania de promovare a produselor noastre decat in acest an, cand am alocat 500.000 de euro in special pentru promovarea Fulga. Lucram in prezent la bugetul pe anul viitor, de aceea nu pot oferi la aceasta data si mai multe detalii in ceea ce priveste profitul net pe care speram sa-l obtinem in 2006", spune presedintele Albalact.

Raul Ciurtin a precizat ca dupa succesul inregistrat de marca Fulga, care dupa lansarea in 2004, a reusit in numai un an dublarea vanzarilor companiei, si-a da seama ca brandul este un element-cheie pentru evolutia unei companii, mai ales daca se tine cont ca inainte de promovarea acelei marci, Albalact nu era un nume pe piata romaneasca.

"Lansarea brandului Fulga ne-a permis sa ajungem principalul producator independent dupa rezultate si probabil al cincilea jucator de pe piata interna a lactatelor dupa cifra de afaceri", spune Ciurtin.

Seful Albalact mai spune ca pe piata laptelui vor mai fi 1-2 ani de oportunitati, in care fiecare jucator va trebui sa aiba in primul rand in vedere consolidarea afacerii.

"In 2007 vom fi parte a unei piete europene cu liber schimb, iar cel mai mare pericol pentru producatorii autohtoni nu va fi legat direct de intrarea unei cantitati mai mari de produse, ci de faptul ca pe piata interna vor intra brandurile internationale", considera Ciurtin.

Tocmai pentru a ajunge la o pozitie pe piata suficient de buna astfel incat sa poata face fata concurentei puternice de dupa 2007, Albalact s-a orientat tot mai mult in ultimii ani spre promovarea produselor sale, mai mult, din acest an, intreg portofoliul de produse al companiei trecand printr-un proces de rebranding.

Raul Ciurtin mai spune ca piata lactatelor are un potential foarte mare de crestere, in conditiile in care pe aceasta piata nu sunt prezente decat foarte putine multinationale, in timp ce producatorii independenti sunt foarte multi, dar mici.

"Spre deosebire de piata berii unde putem vorbi despre o piata competitiva, despre piata lactatelor nu putem spune acelasi lucru. Este o piata neconsolidata la nivelul jucatorilor independenti, in care exista una - doua multinationale care fac legea pe fiecare tip de produs", considera Ciurtin.

Segmentul produselor de tip iaurt este dominat in prezent de Danone, branzeturile de Hochland, in timp ce lupta pe segmentul - lapte se da in special intre Friesland si LaDorna.

Potentialul de crestere al pietei lactatelor si pozitionarea tot mai buna in acest domeniu a firmei Albalact au atras atentia si fondurilor de investitii straine spre aceasta societate.

"Au existat contacte cu investitori de acest gen, interesati de preluarea unui pachet mai mare de actiuni, dar aceste contacte nu s-au materizalizat, in conditiile in care noi consideram ca mai putem face multe lucruri prin forte proprii", spune Ciurtin.

In actionariatul Albalact a intrat si SSIF Broker, cu un pachet redus totusi, dar conducerea societatii de brokeraj a declarat pentru ZF ca ar fi cumparat mai mult, dar nu gaseste suficiente actiuni disponibile la vanzare, in conditiile in care familia Ciurtin controleaza peste 63% din actiunile Albalact.

Actiunile Albalact sunt listate pe RASDAQ, ultima tranzactie cu aceste titluri derulandu-se la pretul de 0,76 lei/actiune. La acest pret, capitalizarea bursiera a companiei este de 12,7 milioane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO