"Metroul este unul dintre puţinle locuri din centrele urbane uriaşe unde toate rasele, religiile şi clasele sociale se confruntă una cu cealaltă şi cu aceeaşi situaţie", spuneau psihologii M.L. Fier şi V.J. De Fazio citaţi de publicaţia americană Slate.
Iar pasionatul de tehnologie este întruchipat de adultul cu vârsta cuprinsă între 20 şi 40 de ani, din mediul urban, spun oficiali ai Vodafone, în timp ce analiştii GfK, referindu-se exclusiv la împătimiţii de smartphone-uri, identifică un bărbat de 34 de ani pasionat de tehnologie sau liber-profesionist. Unul dintre aceştia ar putea fi Marian Roman, managerul companiei CA Immo, care activează în piaţa imobiliară. El a ales să nu înoate cu tot curentul general şi nu foloseşte niciun gadget pe durata călătoriilor cu metroul. Este un practicant destoinic al acestui "sport", chiar dacă se află la conducerea unei companii de real-estate şi şi-ar permite un altfel de mijloc de transport: "Prefer să mă uit la oameni când călătoresc cu metroul, drumul dintre Tineretului şi Piaţa Victoriei este scurt, durează 10-15 minute şi nu am timp să mă plictisesc, dar într-adevăr, «majoritatea pasagerilor folosesc gadgeturi»".
Iar cel mai des întâlnite sunt smartphone-urile, urmate de e-readere. Tendinţa generală în care se încadrează consumatorul român, de a căuta tehnologii de ultimă generaţie, la preţuri convenabile. În materie de smartphone-uri, reţeta câştigătoare este dată de tipul de touchscreen cu rezoluţie ridicată şi de combinaţia dintre memoria internă, procesorul grafic, precum şi designul, potrivit oficialilor Cosmote.
Preferatele sunt în ton cu ultimele apariţii din piaţă, Galaxy S3 şi iPhone dominând zona de high end pe piaţa telefoanelor inteligente, spun şi oficialii Vodafone. În ce priveşte vânzările de tablete, acestea sunt semnificativ mai mici, comparativ cu cele de telefoane inteligente. Apple, Samsung, Asus, Sony şi alte companii pariază momentan pe tablete, iar produsele nou-lansate aduc îmbunătăţiri la nivelul tehnologiei, precum şi preţuri mai accesibile, ceea ce va creşte piaţa globală a tabletelor, susţin oficialii Flanco. Brand-urile româneşti, respectiv Evolio şi Allview, reprezintă un atu al pieţei locale de tablete, companiile reuşind în ultimul an să atragă mulţi consumatori, mulţumită preţului extrem de atractiv şi funcţionalităţii bune a produselor.
Piaţa din România manifestă o continuă creştere a cererii pentru astfel de dispozitive inteligente: smartphone-uri şi tablete. Dincolo de preţ, caracteristicile tehnice şi designul sunt repere în decizia de achiziţie, iar dispozitivele căutate sunt cele cu sistem de operare Android şi cu ecrane mari şi de calitate, adaugă oficialii GfK.
Valoarea totală a pieţei de telefoane mobile şi smartphone-uri a înregistrat în al doilea trimestru al anului 2012 o uşoară creştere de 0,7% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, însumând 43 milioane de euro, iar telefoanele inteligente continuă creşterea în vânzări şi reuşesc să aducă pe un trend ascendent valoarea sectorului telecom, potrivit celui mai recent studiu al GfK. În cadrul acestui segment de telefoane, preferinţele se înregistrează printre cele care au încorporat sistemul de operare Android, cameră foto mai mare de 5,5 megapixeli şi ecran tactil.
Piaţa telefoanelor inteligente din România se va situa în 2012 la un nivel de un milion de unităţi, potrivit datelor de piaţă disponibile şi estimărilor făcute pentru restul lunilor din an, spune Sorin Manea, telecom division manager la Samsung Electronics România. Astfel, la finalul anului telefoanele inteligente ar putea ajunge la o cotă de piaţă de circa 30% după ce anul trecut au reprezentat în jur de 17%, spune Manea.
Citiţi povestea gadget-urilor de la metrou în noul număr al Business Magazin, de luni, 15 octombrie.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels