Companii

Noua redută de cucerit pentru producătorii de cosmetice: „bărbaţii plătesc mai mult decât femeile pe produse de îngrijire“

Noua redută de cucerit pentru producătorii de cosmetice: „bărbaţii plătesc mai mult decât femeile pe produse de îngrijire“

Fulvio Guarneri, directorul de marketing al Unilever South Central Europe: bărbaţii încep să cheltuiască tot mai mult pe produse de îngrijire şi, mai mult, cumpără şi produse din ce în ce mai specializate

Autor: Ana Raduta

11.05.2011, 23:47 340

Cosmeticele pentru bărbaţi acoperă cel mult 20% dintr-o piaţătotală estimată la 800 de milioane de dolari, dar segmentulbăr­ba­ţilor care acordă o preocupare sporită felului cum aratăîncepe să fie tot mai consistent şi atrage atenţia companiilorproducătoare.

"Pentru noi, cel puţin, este una dintre liniile prioritare dedezvoltare, pentru că bărbaţii încep să cheltuiască tot mai mult peproduse de îngrijire şi, mai mult, cumpără şi produse din ce în cemai specializate", spune Fulvio Guarneri, directorul de marketingal Unilever South Central Europe.

Compania are în momentul de faţă trei game de produse pentrubărbaţi - Axe, Rexona şi Dove, fiecare adresându-se unei categoriidiferite de clienţi. "Axe a fost creat pentru bărbaţii tineri, de25-30 de ani, cu venituri mai mici, Rexona este pentru o categoriede mijloc - bărbaţii cu vârste între 25 şi 35 de ani, iar Dove faceparte din gama noas­tră premium şi se adresează băr­ba­ţilor înjurul vârstei de 40 de ani, care îşi permit să cheltuiască mai multpe produsele cosmetice", explică Guarneri, citat de revistaBUSINESS Magazin (www.businessmagazin.ro).

Un argument important pentru dezvoltarea acestei pieţe esteprofilul clienţilor şi comportamentul lor de cumpărare, cu mult maiinteresante decât cele ale femeilor, care de multe ori sunt destulde uşor de convins să cumpere un produs.

"Bărbaţii sunt dispuşi să plătească mai mult decât o femeie dacăîi convingi că produsul are calităţi reale şi sunt mult mai fideliunei anumite mărci", precizează Guarneri.

România rămâne însă o piaţă încă mică dacă ne comparăm cu ţărimai apropiate nouă, precum Ungaria, unde consumul de produsecosmetice este şi cu 40% mai mare decât în România, şi foarte micăîn comparaţie cu pieţele mature, precum Franţa, Germania, Italia,Spania sau Marea Britanie. Acolo, cochetăria nu mai este o noţiunestrăină pentru bărbaţi, care au ajuns să aloce până la 83 de minutepe zi îngrijirii personale, potrivit unui sondaj realizat în MareaBritanie şi citat de Daily Mail. Surprinzător este că femeilepetrec ceva mai puţin timp în acelaşi scop - până la 79 de minutepe zi.

O altă diferenţă între comportamentul de consum al bărbaţilor şicel al femeilor este că primii merg aproape mereu la ţintă, ştiu cevor să cumpere şi nu sunt vânători de oferte. "Bărbaţii nu cautăpachetele cadou, ci cumpără produsele separat şi nu sunt interesaţide cosmeticele unisex", spune Lelia Toma, shops co-ordinator laGinkgo România, operatorul The Body Shop în România. Totuşi, doar5% din vânzările The Body Shop sunt reprezentante de produselecosmetice pentru bărbaţi, cele mai căutate fiind produsele pentrucorp şi parfumurile. Poate fi oarecum uşor explicabil, încondiţiile în care vorbim despre produse cu preţuri mai ridicatedecât cele ale jucătorilor cu o prezenţă mai importantă pe aceastăpiaţă, precum Beiersdorf (Nivea), Colgate (Palmolive) sau Unilever(Dove, Axe, Rexona).

Este însă de aşteptat ca în anii următori să crească vânzărileproduselor din categoria premium, dar şi să vedem o lărgire agamelor de produse cosmetice pentru bărbaţi, în condiţiile în caretot mai multe companii multinaţionale care au în portofoliu acestedivizii se pregătesc să prindă cât încă mai este timp o bucată câtmai mare din piaţă.

Motoarele de creştere a pieţei

Deodorantele şi gelurile de duş sunt principalele motoare decreştere ale pieţei, însă din spate vin timid produsele pentruhidratarea şi îngrijirea feţei şi corpului.

Anul trecut valoarea pieţei locale de deodorante a fost estimatăla circa 60 de milioane de euro, aproape jumătate din vânzări fiindatribuite deodorantelor pentru bărbaţi.

În ceea ce priveşte gelurile de duş, acestea au atins anultrecut o valoare a vânzărilor de aproximativ 20 de milioane deeuro, însă la această categorie produsele pentru femei au o ponderemajoritară - 83%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO