Companii

Noul teren de luptă al lanţurilor de supermarketuri: campaniile de îngheţare sau plafonare a preţurilor. Marii retaileri internaţionali lansează campanii centrate pe preţ într-o perioadă cu inflaţie de 15%

Noul teren de luptă al lanţurilor de supermarketuri:...

Autor: Cristina Roşca

26.10.2022, 00:07 2484

Campaniile de îngheţare sau de plafonare a preţurilor au devenit în ultima perioadă cea mai populară armă folosită de retaileri în lupta tot mai dură pentru clienţii afectaţi puternic de inflaţia galopantă.

„Top 100 produse HIT“ -  Carrefour, „Preţ mic care nu mai creşte niciun pic“ - Mega Image, „Record de preţuri îngheţate“ - Auchan sau „Vara asta îngheţăm preţurile“ - Kaufland sunt campa­niile lansate de retaileri începând cu această vară în speranţa că îi conving pe consumatori să le treacă pragul în continuare.

Reprezentanţii Lidl, Profi, Cora sau Penny nu au răspuns solicitării ZF privind existenţa vreunei cam­panii de acest fel.

În condiţiile în care preţurile la raft la multe dintre produsele de bază au crescut cu până la 30-50%, iar românii şi-au schimbat comporta­mentul de consum, retailerii au început să mizeze pe campanii pe preţ.

ZF a încercat să vadă care e mecanismul acestor campanii, cine suportă eventualele îngheţări/ plafonări de preţuri într-o perioadă cu scumpiri pe bandă rulantă şi cum se transmite mai departe pe lanţ la furnizori impactul acestor măsuri?

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro