Companii

O româncă va face parte din echipa de management de resurse umane a Coca-Cola Hellenic

O româncă va face parte din echipa de management de resurse umane a Coca-Cola Hellenic

Autor: Ana Raduta

16.09.2010, 23:10 159

Ultimii doi ani au impus un efort suplimentar de căutare a celormai potriviţi oameni care să coordoneze activităţile cheie alemarilor companii. Drept urmare, pe piaţa de resurse umane au avutloc mutări importante - în unele cazuri expaţii au venit săînlocuiască români, iar în altele managerii români au fostexpatriaţi pentru a conduce, de afară, departamente cu bugete şiresponsabilităţi uriaşe.

Simona Popovici este unul din executivii români promovaţi recentla sediul central al unei multinaţionale din bunuri de consum -Coca-Cola Hellenic.

"Mă mut pe o nouă arie de competenţă, mult mai specifică şi curesponsabilităţi mult mai mari, pe tot grupul", spune Popovici.Concret, noua funcţie presupune coordonarea dezvoltării,implementării şi administrării politicilor de comunicare, motivareşi angajament, precum şi a celor de compensaţii şi beneficii pentrucele 28 de ţări în care compania este prezentă. Va fi singurulromân din departamentul de resurse umane din Grecia, iar echipa pecare o conduce are 10 oameni.

Dincolo de o oportunitate profesională pe care mulţi o aşteaptăo viaţă întreagă, noua funcţie implică şi o serie de schimbări înplan personal, cum ar fi mutarea întregii familii în Grecia şiadaptarea la un nou stil de viaţă. La 41 de ani şi cu peste 15 anide experienţă în domeniu, Simona Popovici spune că nu a stat nicioclipă pe gânduri şi că a acceptat imediat noua numire, care făceaoricum parte din planurile sale de dezvoltare pentru anii următori.Mandatul pe care l-a acceptat în Grecia se va derula pe o perioadănelimitată, iar deocamdată Popovici spune că nu şi-a conturat pasulurmător. Nu exclude întoarcerea în România, dar mult mai probabilăpare varianta ca după această experienţă să urmeze o nouă relocareîntr-o ţară străină. Ba, mai mult, ar accepta şi propuneri maiexotice decât aceasta. "M-am format profesional pe o piaţăcomplexă, aşa că nu aş refuza nicio ofertă într-o ţară care să îmiofere experienţe similare", spune noul director of rewards alCoca-Cola Hellenic.

Înainte de a se alătura echipei Coca-Cola, cu patru ani în urmă,Simona Popovici a lucrat pentru Connex-Vodafone, unde, timp de şaseani a ocupat diferite poziţii în cadrul departamentului de resurseumane, fiind astfel familiarizată cu două pieţe extrem deimportante - cea telecom şi cea a bunurilor de larg consum.

Următoarele şase luni vor reprezenta pentru deja fostul directorde resurse umane de la Coca-Cola HBC pentru România şi Moldova operioadă de tranziţie, în care va face naveta între România şiGrecia pentru a preda şi prelua ştafeta, iar 1 ianuarie 2011 va fiprima sa zi cu drepturi şi responsabilităţi depline la noul loc demuncă.

Noul şef de resurse umane de la Coca-Cola HBC România esteSimona Simion-Popescu, care până de curând a condus departamentulde resurse umane în cadrul Xerox, inclusiv pentru România şiMoldova. Alegerea unui succesor a fost una dintre sarcinileimportante de care Popovici a trebuit să se ocupe în ultimajumătate de an, de când a primit vestea promovării. Deşi căutarea adurat ceva vreme, iar "câştigătorul" a fost ales dintr-o plajădestul de largă, decizia n-a fost foarte dificilă pentru că "piaţaeste mică şi ne cam ştim între noi", spune Popovici, a căreiînlocuitoare a coordonat în ultimii doi ani activitatea de resurseumane a Xerox în nouă ţări din Europa Centrală şi de Est, Israel şiTurcia şi care a acumulat o experienţă de peste 10 ani îndomeniu.

Cum se explică însă faptul că nu s-a mers pe varianta uneipromovări interne, aşa cum se întâmplă, în general, în cadrulmarilor grupuri internaţionale şi aşa cum s-a întâmplat, îndefinitiv, şi în cazul Simonei Popovici? "Aici avem planuri decarieră foarte bine stabilite, iar promovarea mea ar fi trebuit săaibă loc mai târziu, când altcineva, tot din cadrul Coca-Cola HBC,ar fi urmat să fie promovat în locul meu. Doar că s-a întâmplat mairepede decât ne-am fi aşteptat, aşa că a trebuit să găsim unspecialist gata format din afară", explică Popovici. Ar mai fiexistat şi varianta de a aduce un director de resurse umane străin,dintr-o altă ţară în care grupul îşi desfăşoară activitatea, însăspecificităţile pieţei locale a muncii au făcut ca balanţa săîncline în favoarea alegerii unui român.

Responsabilităţile pe care Simona Popovici le lasă acum SimoneiSimion-Popescu nu sunt deloc simple, în condiţiile în care înRomânia lucrează aproximativ 1.800 de oameni pentru Coca-Cola, iarreducerile de costuri se impun la fel de mult ca în oricare altdomeniu. "Partea bună este că noi am lucrat întotdeauna pe un plande economii de costuri, în care fiecare loc de muncă să fi fostabsolut necesar, în care să nu existe excese, dar nici renunţări,acolo unde era nevoie de investiţii", spune Popovici.

Spre exemplu, chiar dacă în ultimul an au fost internalizatetraininguri care până acum se făceau cu consultanţi externi, încămai este alocat un buget de training de peste 500.000 de euro înfiecare an, iar salariile au continuat să crească chiar şi pe timpde criză, însă numai acolo unde evaluările individuale justificau oastfel de decizie.

Citiţi mai multe despre strategiile companiilor multinaţionaleîn revista BUSINESS Magazin.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO