Companii

Oriflame crede ca barbatii tineri, sub 35 de ani, vor deveni mult mai receptivi la cosmetice

10.02.2006, 20:37 19

Compania se asteapta sa creasca odata cu piata prin largirea gamei de produse si prin majorarea numarului de distribuitori.

Cosmetics Oriflame Romania, filiala locala a companiei suedeze din domeniul cosmeticelor Oriflame, si-a bugetat pentru anul acesta o crestere a cifrei de afaceri de 10-15%, ceea ce ar insemna o valoare de peste 35 de milioane de euro.

"Ne asteptam la o crestere de cel putin 10% in euro, la care s-ar adauga pana la 7% crestere din moneda locala", a declarat Monica Tatoiu, general manager al Oriflame Romania.

Ea spune ca estimarea se bazeaza pe introducerea si relansarea gamelor pentru tineret, precum si pe largirea portofoliului de produse destinate barbatilor.

Monica Tatoiu estimeaza ca aproximativ 10-15% din cifra de afaceri pe anul curent vor proveni din vanzari de produse pentru tineri. "Mizam pe tineretul de 18-19 ani, care sa fie format pentru mai tarziu. Ei vor deveni target-uri pentru produse pe diferite categorii de varste", a precizat reprezentanta Oriflame.

Potrivit acesteia, 35% din totalul vanzarilor din luna decembrie a anului trecut au fost facute online, ceea ce demonstreaza accesul la un segment de public cu varsta mica. Totodata, spune aceasta, pana la sfarsitul anului compania va avea o gama completa de produse pentru barbati. "Cred ca barbatii tineri, sub 35 de ani, vor deveni mult mai receptivi la astfel de produse", a mai spus Tatoiu.

Produsele cu target pentru barbati vor avea o pondere de 5% din afacerile Oriflame Romania in 2006.

"Dupa ce ne cream un canal permanent de distributie pe acest segment, vom avea cresteri anuale de 25-40%, dupa 2007", estimeaza reprezentanta Oriflame. Potrivit acesteia, segmentul de barbati cu varsta peste 35 de ani este mai reticent.

"Cred, totusi, ca barbatii vor fi mult mai receptivi decat femeile", a adaugat Tatoiu.

Piata cosmeticelor din Romania, evaluata anul trecut la 200 - 250 mil. euro, va avea o crestere de circa 20% in 2006, potrivit unor estimari facute de surse de pe piata. Industria de profil a avut cresteri anuale de 10-15% in ultimii ani, odata cu intrarea pe piata a mai multor jucatori internationali. La nivel local activeaza mai multi producatori mici, insa piata este dominata de companiile de talie internationala.

Compania a inregistrat o cifra de afaceri de 31,9 mil. euro in 2005, cu o crestere de 25% fata de exercitiul financiar precedent.

"Am lansat foarte multe produse noi si a crescut si forta de distributie cu 10%", explica reprezentantii Oriflame.

Potrivit acestora, compania are in prezent 60.000 de clienti directi, precum si 2.000 de firme de distributie. Compania si-a depasit cifra de afaceri estimata, care se situa la valoarea de 28 mil. euro.

"S-a dezvoltat foarte mult segmentul de lux. Cota de 16% ne-a ajutat foarte mult. Omul, cand are mai multi bani, incepe sa se uite dupa lucruri pe care nu si le poate permite in mod obisnuit", a mai precizat Tatoiu.

"Avem parfumuri de 10 lei si parfumuri de 60 de lei. S-a observat o migratie catre produsele de lux", a continuat aceasta.

Oriflame Romania are un buget de publicitate pentru 2006 de circa 3% din cifra de afaceri (circa un milion de euro) si, spune reprezentanta companiei, s-a bugetat o suma asemanatoare pentru training-ul managerilor de distributie la nivel local. Competitorii Oriflame pe piata romaneasca sunt brandurile L''Oreal, Nivea, Vichy, Garnier, Coty si Margaret Astor, iar in ceea ce priveste vanzarile directe, compania imparte piata cu Avon, Amway si Forever Living Products.

Compania Oriflame Suedia a renuntat in 2005 la o investitie greenfield in valoare de pana la 50 mil. euro intr-o fabrica de cosmetice in Romania, preferand pentru acest proiect piata rusa. Aceasta ar fi fost prima fabrica a unei multinationale in acest sector la nivel local. andreea.groenendijk@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO