Companii

P&G: Dusul rece pe piata FMCG a fost la sfarsitul anului trecut

P&G: Dusul rece pe piata FMCG a fost la sfarsitul anului trecut
24.09.2009, 17:45 53

Sotirios Marinidis, care conduce din iulie P&G Romania, unbusiness de 400 mil. dolari, spune ca orientarea consumatorilorcatre produse mai ieftine din cauza conditiilor dificile din piataeste inca departe de a fi un fenomen de masa.

Managerul de origine greaca sustine ca scaderile de consum auatins in ultimul an in special produsele considerate"dispensabile", precum balsamul de rufe sau cel de par.

"Am observat ca magazinele cu politica de discount isiaccelereaza cresterea, ceea ce este un efect al orientariiconsumatorilor catre produse mai ieftine. Acesta nu este insa unfenomen de masa, pentru ca nu se poate spune ca segmentul premiumscade puternic in detrimentul celui inferior. Eu vad ca romaniisunt inca selectivi, se uita la pret, dar si la ce primesc inschimbul banilor pe care ii dau pe un produs", afirmaexecutivul.

Discounterele sunt singurele magazine din comertul cu bunuri delarg consum care au continuat in acest an sa-si majoreze vanzarilecu ritmuri de 20-30%, in conditiile in care retelele locale desupermarketuri raporteaza scaderi ale afacerilor in jurul a20%.

Sotirios Marinidis a revenit in iulie in Romania, dupa patru anide la transferul sau la subsidiara P&G din Rusia. Inperioada

2000-2005 el a fost director de marketing pe diferite categoriide produse si apoi pe tot portofoliul de produse al P&GRomania. Ultimul an inainte de revenirea in tara l-a petrecut inUcraina, ca director general al subsidiarei P&G.

Consumatorii reactioneaza la fel

"Reactia consumatorilor la criza este aceeasi, fie ca ne uitamla Romania, Ucraina sau Rusia, pentru ca decizia de cumparare estedictata practic de doua lucruri: nivelul veniturilor si gradul deincredere in economie", afirma Marinidis.

Afacerile companiei americane in Romania au revenit anul trecutla nivelul din 2006-2007, de 400 mil. dolari.

"Scaderea vanzarilor noastre a fost anul trecut sub declinulpietei bunurilor de larg consum, de 7%, comparativ cu 2007, ceea ceinseamna ca am castigat cota de piata", precizeaza directorulP&G Romania.

Datele legate de profit nu au fost comunicate de companie, insaMarinidis a precizat ca tinta pentru 2009 este mentinereaprofitabilitatii.

Printre brandurile din portofoliul local al companiei se numaraHead & Shoulders, Ariel, Pampers sau Gilette.

Cel mai mare competitor al sau este Unilever, producatoruldetergentilor Dero si al produselor de ingrijire Dove.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO