Companii

Patru branduri de whisky ale Pernod Ricard au vândut anul trecut de peste 20 mil. euro

Patru branduri de whisky ale Pernod Ricard au vândut...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

21.07.2013, 19:29 827

Ballantine’s, Chivas Regal, Canadean Special Old şi Jameson, patru branduri de whisky din portofoliul importatorului de băuturi spirtoase Pernod Ricard România au înregistrat anul trecut vânzări cumulate de circa un milion de litri, conform unei analize ZF pe baza datelor companiei de cercetare de piaţă the IWSR.

La un preţ mediu la raft de 20 de euro pentru un litru de whisky, calculele ZF arată că cele patru branduri au avut anul trecut vânzări cumulate de peste 20 milioane de euro.
Ballantine’s, cel mai important brand de whisky din portofoliul Pernod Ricard, a pierdut în ultimii ani teren în faţa mărcilor Jack Daniel’s (importat de BDG Import) şi J&B, whisky adus în România de PP Distributors. Astfel, dacă în 2007 era liderul categoriei, anul trecut Ballantine’s, a coborât pe locul trei, după o scădere de 12% faţă de anul precedent şi a ajuns la circa 690.000 de litri.

Pe de altă parte, sunt branduri de whisky care au avut o evoluţie spectaculoasă anul trecut, avansând chiar şi cu 40% faţă de anul precedent. Mărcile de whisky Canadian Spe­cial Old şi Jameson, au ajuns anul trecut la 81.000 de litri, respectiv 65.000 litri, înregistrând cele mai mari creşteri.

Whisky-ul este a patra băutură spirtoasă în topul preferinţelor românilor, după rachiu, brandy şi vodcă pe o piaţă totală evaluată la 800 milioane de euro. Piaţa de whisky cu o valoare de circa 85 milioane de euro, a scăzut anul trecut în volum cu 2%, conform datelor IWSR, categoria pierzând în faţa unor băuturi mai uşor „mixabile” precum vodca.

Citiţi o analiză complexă a celor mai mari branduri de whisky din România pe zfcorporate.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO