Companii

Pepe Berciu, omul care vinde Jack Daniel's: Nu cred ca pot pierde atat cat am castigat in anii precedenti

13.05.2009, 00:00 1243

Importatorul de bauturi alcoolice BDG Import a finalizat primul trimestru al acestui an cu o pierdere de peste 622.000 de lei (146.200 euro), fata de un profit de 1,58 mil. lei inregistrat cu un an in urma.

Cifra de afaceri a crescut insa in aceeasi perioada cu 10,8%, la 22,1 mil. lei (aproape 5 mil. euro). "Din momentul in care criza economica a inceput sa se simta in Romania si pana acum am pierdut din rata de schimb aproximativ 800.000 de euro. De aceea, primul trimestru al acestui an l-am finalizat cu pierderi desi operational am inregistrat un profit de circa 150.000 de euro. Nu cred ca pot pierde insa atat cat am castigat in anii precedenti", a declarat Pepe Berciu, actionarul si directorul general al BDG Import, companie care a finalizat anul trecut cu afaceri de 121 mil. lei (33 mil. euro).
Minus 11% la Jack Daniel's, plus 42% la Finlandia
Berciu sustine ca imposibilitatea de a creste preturile mai repede, dar si lipsa cash flow-ului si cresterea costurilor au afectat de asemenea rezultatele companiei. "Marea noastra problema este ca distribuitorii nu isi recupereaza banii de la unitati", a explicat reprezentantul companiei. In primul trimestru al acestui an, importatorul de bauturi alcoolice a inregistrat o scadere cu aproape 11% a vanzarilor de whiskey Jack Daniel's. In aceeasi perioada insa, vanzarile brandului de vodca Finlandia au crescut cu peste 42% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
"Ne asteptam initial ca Jack Daniel's sa inregistreze o crestere de 20% a vanzarilor in primul trimestru, insa dupa patru luni am inregistrat stagnare comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, dupa ce am recuperat in aprilie ceea ce am pierdut in primele trei luni", spune actionarul BDG Import.
 
In cluburi lumea nu mai bea sampanie, ci vodca
Berciu sustine ca in primele luni ale acestui an consumatorii si-au schimbat preferintele de consum, orientandu-se catre branduri mai ieftine sau preferand sa cumpere mai mult din lanturile de magazine si mai putin din cluburi, restaurante, baruri sau terase.
"In cluburi lumea nu mai bea sampanie, ci vodca cu sucuri, si asta pentru ca in cluburi vodca este cea mai ieftina bautura alcoolica. Inainte comandau 3-4 sticle de sampanie, acum comanda una singura, in cel mai bun caz. In mod cert piata se micsoreaza", spune omul de afaceri. Aceste rezultate il determina pe Berciu sa revizuiasca estimarile pentru 2009, de la un avans de 20% la stagnare. Cu toate acestea, actionarul BDG spera ca va reintra pe profit incepand cu cel de-al doilea trimestru al acestui an. "Speram sa obtinem aceleasi vanzari in lei din cel de-al doilea trimestru al anului trecut si in perioada aprilie-iunie a acestui an si sa inregistram din nou profit", afirma el.
In plus, BDG Import a decis sa renunte recent la distributia whisky-ului standard scotch Cutty Sark, dupa ce la inceputul acestui an a mai scos din portofoliu brandul de ketchup Heinz. Ambele produse urmau sa aduca anul acesta vanzari de aproximativ 1,7 milioane de euro.
"Cutty Sark nu avea reprezentanta directa, fiind importat prin intermediul unui distribuitor din Grecia. Tot ce am facut pentru a sustine acest brand a fost din forte proprii, de aceea renuntarea la aceste doua produse este legata strict de lipsa de implicare a detinatorului brandului. Suntem acum in negocieri pentru un nou scotch", sustine Pepe Berciu.
BDG Import se numara printre principalii jucatori ai pietei de bauturi alcoolice de import alaturi de companii ca Pernod Ricard Romania, Cristalex, Sollers PPD si Lerida International. In 2008, aceasta piata a atins vanzari de 8 mil. litri si circa 110-120 mil. euro, potrivit estimarilor realizate de primii cinci importatori locali.
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO