Companii

Pharmacia confirma previziunile

27.02.2003, 00:00 17

Compania americana Pharmacia, care urmeaza sa fuzioneze peste cateva saptamani cu Pfizer, a anuntat ca veniturile obtinute in ultimul an au sporit, datorita cresterii vanzarilor principalelor sale medicamente, dar si gratie solutionarii unui diferend juridic.
Societatea farmaceutica a precizat ca profitul net inregistrat in ultimul an a crescut cu 549%, pana la 554 de milioane de dolari.
Rezultatele pe anul trecut au inclus costurile presupuse de fuziuni si restructurari, dar si pierderile provocate de achizitionarea, la inceputul anului 2000, a companiei Monsanto, specializata in bioagricultura.
De asemenea, raportul pe ultimele patru trimestre a luat in calcul si castigurile in valoare de cinci centi pe actiune, dupa obtinerea in instanta a patentului unui medicament din domeniul oftalmologic, conform Reuters.
Astfel, castigurile au crescut cu 12 procente, pana la 530 de milioane, sau 40 de centi pe actiune, de la 475 de milioane de dolari, sau 36 de centi pe actiune, cu un an inainte, confirmand prognozele analistilor consultati de firma Thomson First Call.
Produsul Celebrex impotriva artritei, dar si Bextra, lansat in aprilie 2002, sunt principalele medicamente din portofoliul companiei Pharmacia. In plus, vanzarea combinatiei de medicamente antiinflamatorii pentru blocare enzimei Cox-2, a crescut cu 11 procente in al patrulea trimestru, pana la 996 de milioane de dolari. Pe parcursul intregului an, media cresterii vanzarilor de antiinflamatorii a fost de 13%, aducand 3,5 miliarde de dolari. Inhibitorii Cox-2 propusi de Pharmacia si-au asigurat 62% din piata americana, in detrimentul medicamentului Vioxx, comercializat de compania concurenta Merck & Co.
Cat despre Celebrex, vanzarile trimestriale ale acestuia au scazut cu zece%, pana la 812 milioane de dolari, dupa ce numerosi bolnavi s-au indreptat catre Bextra, cu un efect mai rapid. In consecinta, Bextra a inregistrat vanzari in valoare de 184 de milioane de dolari, depasind pierderile pentru Celebrex.
Pfizer, deja cel mai mare producator de medicamente din lume, a declarat ca se asteapta ca investitia sa de 53 de miliarde de dolari pentru achizitionarea companiei Pharmacia sa se incheie la sfarsitul primului trimestru, dupa aprobarea de catre organismele americane si europene abilitate.
Vanzarile medicamentului impotriva glaucomului Xalatan au crescut cu opt% in trei luni, pana la 243 de milioane de dolari, iar Detrol (recomandat pentru probleme de incontinenta) s-a incadrat in acelasi trend ascendent, cu o crestere de 44%, aducand 195 de milioane de dolari.
Pharmacia a declarat ca veniturile sale globale din afacerile in domeniul farmaceutic au crescut cu un procent in trei luni, datorita valorii dolarului pe pietele externe
Purtatorul de cuvant al companiei americane Pharmacia, Paul Fitzhenry, a afirmat ca medicamentele Celebrex si Bextra au adus impreuna peste 400 de milioane de dolari anul trecut.




 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO