Companii

Piata cosmeticelor din Romania, in vizorul multinationalelor

04.11.2005, 14:22 331

Afacerile cu cosmetice din Romania au devenit interesante pentru jucatorii de talie internationala din domeniu.

"Piata inregistreaza o crestere anuala de 10-15%. Acest lucru incurajeaza si alti jucatori internationali sa se indrepte catre Romania", a declarat Alexandru Rabanca, director general al Cosmetiques de France, firma ce detine franciza pentru Romania a Yves Rocher.

Estimata la 30 de milioane de euro, piata cosmeticelor a inregistrat o crestere de pana la 15% in fiecare din ultimii ani, mai ales datorita intrarii in Romania a mai multor nume internationale.

Totodata, companiile au investit sume din ce in ce mai mari in segmentul de marketing, alocand pentru publicitate sume de ordinul milioanelor de euro.

Recent, compania suedeza Oriflame a fost la un pas de a deschide o fabrica in Romania, in nordul Capitalei, printr-o investitie de pana la 50 milioane de euro. Aceasta ar fi fost prima capacitate de productie locala a unei multinationale in sectorul cosmeticelor.

In final, oferta autoritatilor din Federatia Rusa a fost mai atractiva pentru investitia Oriflame.

Yves Rocher produce cosmetice pe baza de ingrediente naturale. Principalul concurent al companiei pe piata romaneasca este lantul The Body Shop.

Cosmetiques de France a inregistrat o crestere a cifrei de afaceri de 22% in primele noua luni, pana la valoarea de 370.000 de euro.

Cifra de afaceri estimata pentru intregul exercitiu financiar 2005 este de 520.000 de euro, in crestere cu 100.000 de euro (circa 25%) fata de cea inregistrata anul trecut. Totodata, compania isi propune sa realizeze o cifra de afaceri de 720.000 de euro in 2006, o data cu deschiderea a doua noi puncte de vanzare.

"Acum, in Romania exista sase magazine Yves Rocher, urmand ca in a doua jumatate a anului 2006 sa mai deschidem doua in zona de centru a tarii, urmarind orasele cu populatie de peste 100.000 de locuitori", a continuat Rabanca. Compania are, in prezent, trei magazine in Bucuresti si cate unul in Brasov, Timisoara si Constanta. Pentru noile puncte de vanzare se vor investi 150.000 de euro, din venituri proprii.

Yves Rocher nu este singura companie importatoare de cosmetice care se va extinde, lanturile Ina Center si Beauty Shop anuntand investitii din acest punct de vedere pentru anul 2006.

Cosmetiques de France a investit circa 40.000 de euro in strategiile de marketing anul acesta. Rabanca spune ca miscarea este unul dintre promotorii cresterii inregistrate de companie anul acesta. andreea.groenendijk@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO