Companii

Piata romaneasca, motor de crestere pentru vanzarile Coca-Cola HBC

11.11.2004, 00:00 29

Coca-Cola HBC Romania a fost, dupa Rusia, cea mai dinamica subsidiara din cadrul imbutaliatorului elen de bauturi racoritoare Coca-Cola HBC, a anuntat ieri compania.
Potrivit datelor din raport vanzarile pe piata romaneasca au crescut anul acesta cu circa 5 -10% in conditiile in care tarile dezvoltate si cele in curs de dezvoltare au inregistrat stagnari si chiar scaderi.
"O dinamica ridicata au avut-o pietele emergente, unde Romania si Rusia au inregistrat cresteri atat ale volumului vanzarilor cat si ale marjelor de profit", se arata in raportul publicat ieri de Coca-Cola HBC.
Volumul afacerilor Coca-Cola HBC in Romania s-a ridicat anul trecut la circa 200 de milioane de euro, cu 45% mai mult decat in 2002, in timp ce profitul a fost de circa 18 milioane de euro. Daca ritmul de crestere se va mentine, compania va ajunge anul acesta la afaceri de circa 220 mil.euro.
"Aceste rezultate au fost obtinute in conditiile unei tendinte de contractie a pietei din cauza vremii nefavorabile, precum si in conditiile cresterii concurentei. Pentru urmatoarele luni ne-am propus sa crestem cu un ritm cel putin similar astfel incat sa ne atingem obiectivele pentru acest an", a spus Mugurel Radulescu, directorul de marketing si comunicare Coca-Cola HBC Romania.
CCHBC a realizat pe primele noua luni ale acestui an o cifra de afaceri de 3,3 miliarde de euro, in crestere cu 5% fata de perioada similara a anului trecut. Profitul net a fost in aceasta perioada de 178 de milioane de euro, in crestere cu 34% fata de anul trecut. Cele mai slabe performante le-a avut grupul tarilor in curs de dezvoltare - Republica Ceha, Polonia, Slovenia, Croatia, etc.
Coca-Cola detine opt fabrici in Romania in sase locatii - Bucuresti, Ploiesti, Timisoara, Iasi, Vatra Dornei (unde sunt trei fabrici) si are circa 2.800 de angajati.
Principalele marci din portofoliul companiei sunt Coca-Cola, Fanta, Sprite, Cappy.
Coca-Cola concureaza in Romania cu companii precum European Drinks, Quadrant Amroq Beverages (imbuteliatorul Pepsi), Romaqua. Estimata la circa 500 de milioane de euro, piata bauturilor racoritoare a fost afectata anul acesta de vremea racoroasa.
Anul acesta, Coca-Cola HBC Romania a realizat investitii de 38 de milioane de euro in extinderea a capacitatilor de productie din Romania.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24