Companii

Porsche Romania a facut un profit de 48 mil. euro

27.04.2006, 00:00 17

Cel mai mare importator auto din Romania si-a dublat anul trecut vanzarile de masini.

Porsche Romania, cel mai mare importator de pe piata locala, a realizat anul trecut un profit de peste 48 mil. euro, in crestere cu 65% fata de anul precedent, in conditiile in care si-a dublat numarul de masini vandute.

"Cresterea profitului a avut loc prin volum, in contextul reducerii marjelor operative datorita presiunii exercitate de piata. Cresterile de profit se pot face in industrie exclusiv pe doua cai - prin marirea volumului de afaceri si prin marirea eficientei. Nu in ultimul rand, prin optimizarea costurilor", a declarat pentru ZF Brent Valmar, directorul general al Porsche Romania.

Cifra de afaceri a companiei a trecut de 565 de milioane de euro in 2005, in crestere cu peste 73% fata de anul precedent, pe fondul exploziei pietei auto de import.

La inceputul anului, oficialii estimau o cifra de afaceri de aproximativ 380 de milioane de euro si o crestere a numarului de masini vandute de 10%-15%, in linie cu evolutia anticipata a pietei.

Masinile de import au inregistrat insa anul trecut o crestere a vanzarilor de peste 75%, aproape toti importatorii depasindu-si planul de vanzari stabilit la inceputul anului.

"Motivul principal al cresterii Porsche Romania se sprijina pe cresterea generala a pietei. Orice posibil cumparator de masina noua in Romania, inainte sa ia decizia finala, trece si pe la noi, comparand de foarte multe ori alternativele de cumparare", a mai spus Valmar.

Veniturile suplimentare generate de cota unica de impozitare si aprecierea monedei nationale au facut ca masinile sa devina mai accesibile, crescand cererea pentru acest tip de produse.

Profitand de momentul favorabil, importatorii auto au derulat pe parcursul intregului an promotii si au investit mult mai multi bani in publicitate, ceea ce a accentuat ritmul de crestere al vanzarilor de masini.

Alt factor de crestere a fost reprezentat, potrivit lui Valmar, de capacitatile de service. "Am pregatit si am optimizat pe parcurs toata logistica necesara pentru aprovizionarea cu piese de schimb si accesorii (perioada maxima de livrare a unei piese este de 3 zile; grad de service de 97%)", a mai spus Valmar. Activitatea de service este in general mult mai profitabila decat activitatea propriu-zisa de vanzare a masinilor. Dezvoltarea segmentului de activitati post-vanzare, inclusiv service, va fi principala sursa de crestere a profiturilor in urmatorii ani in conditiile anticipatei scaderi a marjelor de profit la vanzarea de masini noi, spun jucatorii din domeniu.

La sfarsitul anului trecut vanzarile de automobile au incheiat o perioada de crestere sustinuta, care a determinat o triplare a vanzarilor in ultimii cinci ani.

Odata atins anul trecut pragul de 215.000 de autoturisme noi vandute pe an, sau un autoturism la fiecare 100 de locuitori, Romania se apropie sau chiar trece de nivelul din alte tari din regiune.

Astfel, in Ungaria se vinde un autoturism nou la 54 de locuitori, in Republica Ceha unul la 78, iar in Polonia unul la 153, potrivit statisticilor de piata. Cu toate acestea, previziunile jucatorilor din piata auto iau in calcul si in acest an o crestere a vanzarilor, cel putin pe partea de masini de import, insa ritmul va fi mult inferior celui de anul trecut.

Dupa primele trei luni ale acestui an vanzarile de masini noi au crescut cu aproximativ 4%. In interiorul acestei cresteri, masinile de import au inregistrat cresteri ale vanzarilor de 40%. Ca urmare, vanzarile de masini noi de import le-au depasit in primul trimestru al acestui an ca volum pe cele de masini produse in Romania, ceea ce reprezinta o premiera pentru piata auto locala.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO