Companii

Posta tinteste un profit de 20 de milioane de euro si incearca sa-si faca propria banca

10.10.2006, 19:34 16

Compania Nationala Posta Romana (CNPR), principalul furnizor de servicii postale de pe piata romaneasca, estimeaza ca anul acesta va inregistra un profit de 20 de milioane de euro, in crestere cu 81% fata de profitul obtinut in 2005.
"Pe primul semestru al acestui an am obtinut un profit de 12 milioane de euro si estimam ca pe intreg anul sa realizam un profit de 20 de milioane de euro. Aceasta evolutie a profitului se datoreaza atat cresterii de 20-30% a cifrei de afaceri, cat si introducerii unor servicii cu valoare adaugata mai mare", a declarat Dan Mihai Toader, directorul general al CNPR.
In ceea ce priveste cifra de afaceri a Postei, Toader estimeaza ca va obtine 900 de milioane de lei (254 de milioane de euro) in 2006, cu 26% fata de cele 714 milioane de lei (197 de milioane de euro), inregistrate in 2005.
"Printre factorii care au determinat cresterea cifrei de afaceri se numara cresterea anuala de peste 100% a serviciilor financiare (incasari facturi utilitati, achitare rate catre banci, mandate) si optimizarea costurilor prin outsourcing, cum ar fi externalizarea serviciilor de curatenie", a explicat Toader.
Desi serviciile financiare si posta rapida au ponderi relativ mici in veniturile de exploatare ale companiei, fiecare circa 8,4% si 8%, oficialii Postei Romana vor sa schimbe aceasta situatie pe viitor datorita profitabilitatii acestor servicii.
"E foarte probabil sa facem o banca, tinand cont ca cresterea serviciilor financiare este de 100% de la an la an si ca avem peste 8 milioane de clienti. Dar o banca inseamna multa lichiditate, iar un portofoliu de clienti ce au un venit mediu de 50 de euro pe luna este insuficient. Pentru a pune bazele unei banci, avem nevoie de un partener, o banca mai mare sau mai mica", a explicat Toader. El a adaugat ca Posta Romana distribuie lunar 500 mil. euro prin cele 7.100 de oficii ale sale. In prezent, Posta Romana furnizeaza servicii financiare in colaborare cu patru banci importante de pe piata romaneasca: BancPost, CITIBANK, Finansbank si Raiffeisen Bank.
"Noi acoperim toata tara, avand peste 7.100 de oficii postale si oferim servicii in mediul rural unde oamenii nu sunt obisnuitii cu serviciile de curierat rapid. Dar targetul nostru este ca pe termen lung sa reusim sa ne impunem si pe piata de curierat rapid, detinand o cota de piata de 50%", a spus Toader. Serviciile care detin cele mai mari ponderi in veniturile de exploatare realizate in 2005 de Posta Romana sunt pensiile (27%) si posta de scrisori (22%).
In opinia lui Toader, eficienta Postei Romane va creste in urmatorii ani, mai ales datorita proceselor de restructurare si privatizare prin care va trece compania.
"Odata cu finalizarea proceselor de restructurare si privatizare, cred ca va creste si interesul operatorilor postali straini pentru Posta Romana, mai ales ca intrarea Romaniei in Uniunea Europeana va deschide o piata de peste 20 de milioane de locuitor", a spus Toader.
Posta Romana a alocat investitiilor pentru acest an un buget de 30 mil. euro, aproape de trei ori mai mult fata de cele 11 milioane de euro investite de companie in infrastructura.
"Am accesat un credit in valoare de 50 de milioane de euro de la Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare ce va fi alocat investitiilor in doua centre de tranzit, de la Bucuresti si Cluj", a specificat directorul general al Postei.

Posta Romana in cifre
cifra de afaceri in 2005: 714 milioane de lei (197 de milioane de euro)
profit brut in 2005: 39,6 milioane de lei (11 milioane de euro)
cifra de afaceri estimata pentru 2006: 900 de milioane de lei (254 de milioane de euro)
profit brut estimat pentru 2006: 20 de milioane de euro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO