Companii

Preturile CD-urilor, atacate in SUA

10.08.2000, 00:00 17



Cele mai mari cinci case de discuri din lume sunt acuzate de 28 de state americane, in frunte cu New York si Florida, de fixare incorecta a preturilor pentru compact-discuri, si li se cer daune de sute de milioane de dolari, transmite Reuters.

Procesul, care se va judeca la New York, se axeaza pe politica "pretului minim pentru publicitate", dupa care casele de discuri subventioneaza publicitatea pentru comercianti care accepta sa nu vanda CD-uri sub un pret minim, determinat de catre casele de discuri.

Procurorul general al statului New York, Eliot Spitzer, a declarat ca "din cauza acestei conspiratii, zeci de milioane de consumatori au platit preturi umflate pentru CD-uri". Acuzarea sustine ca politica pretului minim pentru publicitate a dus la cresterea artificiala a preturilor CD-urilor, violand legea antitrust federala si a statelor si, pe de alta parte, i-a dezavantajat pe comerciantii care nu participa la acest aranjament.

Cele cinci case de discuri acuzate sunt Warner Brothers (a firmei Time Warner), Sony Music Entertainment (Sony Corp.), Universal Music Group (Seagram), BMG (Bertelsmann) si EMI Group.

Au fost acuzati si trei distribuitori: MusicLand Stores Corp., Tower Records si Trans World Entertainment Corp.

Spitzer a declarat ca statele calculeaza inca valoarea daunelor, dar a precizat ca acestea se ridica la sute de milioane de dolari, respectiv cativa dolari pentru fiecare CD vandut.

Politica pretului minim de publicitate isi are originea la jumatatea acestui deceniu, cand mari magazine si distribuitori de electronica de consum au inceput sa vanda CD-uri sub costuri, in incercarea de a atrage clientii sa cumpere marfuri mai scumpe de la ei.

Casele de discuri sustin ca au initiat politica respectiva pentru a sprijini distribuitorii mai mici de inregistrari muzicale in concurenta cu lanturi ca Wal-Mart sau Circuit City, afirmand ca micii comercianti nu au posibilitatea sa-si acopere pierderile din vanzarea de CD-uri cu pret redus prin vanzarea altor produse. Mediafax

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO