Companii

Primola si-a dublat vanzarile de ciocolata

24.01.2005, 00:00 50

Grupul de firme Supreme, care produc marcile de ciocolata Primola si Novatini, a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 36 de milioane de dolari (30 mil.euro), in crestere cu 10% fata de 2003, au spus reprezentantii companiei.
Pe piata ciocolatei, vanzarile Supreme Group au crescut cu peste 110% anul trecut, in volum, potrivit datelor furnizate de companie. "Cota de piata pe care o aveam pe segmentul tabletelor de ciocolata la sfarsitul lunii decembrie a anului trecut era de aproximativ 25%", a spus Cristian Stancu, director de marketing Supreme Group. El nu a precizat si cresterea in valoare a vanzarilor. Piata ciocolatei din Romania, estimata la 120 de milioane de euro, este segmentata in tablete (cu circa 70% din total), batoane(20%) si praline (10%).
In afara de productia de ciocolata, Supreme mai detine afaceri si in domeniul distributiei, al cafelei, precum si o retea de cafenele. "Cresterea cifrei de afaceri a grupului este datorata in principal cresterii pe piata ciocolatei, factorii ce au influentat aceasta evolutie fiind strategia de dezvoltare, cresterea pietei si largirea portofoliului", a mai spus Stancu.
Supreme Group, care este o afacere de familie cu capital libanez, este al treilea jucator pe piata ciocolatei, dupa Excelent-Kandia si Kraft Foods.
Supreme a investit anul trecut 5 milioane de dolari (4 mil.euro) in dezvoltare, din care o parte in deschiderea unei unitati de productie a biscuitilor.
"In acest sector (productia de biscuiti - n. red.), investitia se situeaza in jurul cifrei de 3 millioane de dolari (2,5 mil.euro), investitie doar in echipamente si tehnologii de productie. Dorim ca si in aceasta categorie sa devenim unul din jucatorii importanti pe segmentele de piata pe care ne vom concentra", a adaugat Srancu.
Compania a avut o strategie rapida de diversificare a portofoliului in categorii de piata conexe ciocolatei.
In septembrie 2002, Supreme a intrat pe segementul economic (tablete cu continut redus de ciocolata) cu marca Novatini, iar anul trecut au fost lansate drajeurile in ciocolata Rondo si batoanele de ciocolata Primola Zoo.
Supreme Group este format din patru companii distincte: Supreme Chocolats, care produce ciocolata, Supreme Imex, producator de cafea, Supreme Gourmet, compania care opereaza cafenele, si divizia de distributie Supreme Distribution. Brandul de cafea Nova Brasilia, produs de Supreme Imex, a fost vandut in urma cu trei ani catre Kraft.
Potrivit lui Stancu, numarul total de angajati din cadrul grupului va creste anul acesta pana la 1.000 de persoane.
Compania are ca obiectiv pentru 2005 cresterea cu 25% a cifrei de afaceri.
"In continuare vom incerca sa consolidam pozitia obtinuta in cadrul pietei de ciocolata si sa diversificam portofoliul pentru a avea o prezenta mai buna pe fiecare segment al acesteia", a mai spus reprezentantul companiei.
Compania are planificate pentru 2005 investitii cu 40% mai mari decat in 2004, adica in valoare de circa 7 milioane de dolari (5,5 mil.euro).
"Pentru 2005 speram ca piata de ciocolata va creste intr-un ritm similar ultimilor doi ani iar pentru cea de biscuiti, speram ca ponderea jucatorilor in acest segment sa se schimbe odata cu cresterea competitiei si piata sa cunoasca o dinamica pe masura", a mai spus Stancu.
Si alte companii alimentare au inceput sa mizeze pe segmentul biscuitilor, incepand cu anul trecut. Grupul alimentar italian Parmalat a inceput sa importe in Romania marca de biscuiti Grisbi, iar compania elvetiana Nestle, marca Fantasy. Aceste companii nu au investit inca in promovarea marcilor de biscuiti.
Supreme Group, care are investitii anuale brute in publicitate de peste 9 milioane de dolari, s-a focalizat pe marcile de ciocolata, in special pe Primola. Dealtfel, ciocolata a fost una din pietele care a atras cele mai mari investitii in publicitate in 2004.
Piata ciocolatei a cunoscut cea mai alerta crestere din ultima perioada anul trecut, de peste 25%, potrivit datelor furnizate de companiile de cercetare de piata.
Grupul Supreme este detinut de o familie de oameni de afaceri libanezi, care a creat in urma cu mai multi ani marca de cafea Nova Brasilia, pentru a o vinde apoi catre grupul international Kraft. Cu banii obtinuti din vanzare, grupul a intrat in afaceri cu ciocolata. Compania libaneza mai detine detine fabrici de lactate in Bulgaria.
georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO