Companii

Procter & Gamble si-a facut propria firma de distributie

04.08.2005, 18:24 1639

Producatorul de bunuri de consum Procter & Gamble Romania si-a infiintat recent propria societate de distributie - P&G Distribution, ca parte a strategiei de structurare eficienta a operatiunilor de pe piata romaneasca.

"Infiintarea companiei P&G Distribution face parte dintr-o reorganizare interna care are ca scop fluidizarea traficului de marfuri. Infiintarea acestei companii a fost determinata de cresterea portofoliului de produse, odata cu incorporarea brandurilor Wella si Londa", a spus Ecaterina Safarica, directorul de relatii externe al P&G.

In urma achizitiei la nivel international a companiei germane Wella de catre Procter & Gamble, si filiala din Romania a Wella a fost integrata anul trecut in operatiunile grupului american. O alta tranzactie, care a avut loc anul acesta - achizitia Gillette de catre P&G - va creste din nou portofoliul P&G, prin integrarea marcilor Gillette.

P&G Romania a raportat, pentru anul fiscal 2003-2004, o cifra de afaceri de peste 150 milioane dolari (circa 100 mil.euro), rata medie anuala de crestere din ultimii ani fiind de 15%.

In Romania produsele P&G sunt distribuite prin intermediul mai multor companii, printre care Interbrands, lanturile de magazine cash&carry si hipermarketuri.

"Operatiunile P&G Distribution nu vor avea impact asupra companiilor carora le vinde produsele sale. Compania nou infiintata va permite o mai buna structurare a modului in care P&G opereaza in Romania", a precizat Safarica.

Noua societate are un capital social de 36.000 lei (360 milioane lei vechi), actionarul majoritar al companiei fiind Procter & Gamble International Operations, a carei subsidiara este si Procter & Gamble Romania.

"Firma de distributie este destul de mica", a mai spus Safarica. Ea nu a precizat numarul de angajati ai noii firme.

In anul 1995, compania americana a cumparat fabrica de detergenti de la Timisoara si pana in prezent a realizat investitii de peste 35 milioane dolari. Fabrica produce detergenti si inalbitori.

Peste 50% din productia fabricii de la Timisoara este exportata in Serbia, Muntenegru, Rusia, Bulgaria, Bosnia, Republica Moldova si Ucraina.

Potrivit companiei, produsele P&G detin in Romania o cota de piata de peste 45% pe segmentul detergentilor (Arial, Tide, Bonux), 45% la sampoane (Pantene, Head & Shoulders), 60% la absorbante (Always) si 65% la scutece de unica folosinta (Pampers). Principalii competitori ai PG sunt Unilever, Beiersdorf, Colgate-Palmolive, Henkel.

Obiectivul companiei pentru urmatorii cinci ani este atingerea unei cifre de afaceri de 500 de milioane de dolari, pe piata romaneasca.

In urma cu cateva luni Procter&Gamble Romania a anuntat ca si-a schimbat directorul general. Noul sef al operatiunilor P&G Romania este Jose Medran, care l-a inlocuit in functie pe Matthew Price.

Procter & Gamble este printre putinele companii de bunuri de larg consum care au o companie proprie de distributie. Rivalul Unilever isi distribuie produsele prin intermediul unei companii din Ploiesti - Aquila, iar majoritatea celorlalte companii mari au contracte cu mai multi distribuitori regionali.

Ultima tendinta in distributia de bunuri de larg consum este renuntarea la verigile intermediare si vanzarea direct catre retailerii mari. Pe de alta parte, o serie de multinationale (Nestle, Panfoods-Amigo) au renuntat in ultimii ani la sistemul de distributie bazat pe un singur distribuitor, in favoarea unuia cu mai multe firme de distributie. georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO