Companii

Producătorii de cosmetice migrează către retailul propriu şi intră în lupta cu drogheriile, parfumeriile şi hipermarketurile

Producătorii de cosmetice migrează către retailul propriu şi intră în lupta cu drogheriile, parfumeriile şi hipermarketurile

Magazinele monobrand ale marilor producători intră în lupta pentru cele 800 de milioane de euro pe care românii le cheltuie anual pe cosmetice

Autor: Cristina Roşca

29.07.2017, 00:00 559

♦ L’Oréal, Farmec şi Estée Lauder sunt doar câteva dintre brandurile de cosmetice care au pariat pe magazine proprii ♦ Cele mai multe unităţi sunt monobrand, spre deosebire de marii jucători din piaţă care au magazine multibrand, adică vând produsele mai multor producători ♦ Lupta se dă pentru cele circa 800 de milioane de euro pe care românii îi cheltuie anual pe produse cosmetice şi de îngrijire.

Marii producători de cosmetice, fie ei lo­cali sau internaţio­nali, migrează către re­tailul propriu şi intră în lupta cu dro­gheriile, parfumeriile şi hipermarketurile.

Cei mai impor­tanţi retaileri de pe piaţa de cosmetice, par­fumerie şi produ­se de îngrijire sunt lan­ţu­rile Sephora, Douglas şi Marion­naud, toate active pe seg­mentul mediu spre premium şi toate cu magazine de tip multibrand. Pe aceas­tă piaţă mai joa­că însă şi maga­zine­le online (spe­cia­li­za­te sau nu), lanţu­rile de super­mar­­ke­turi şi hipermarketuri şi dro­gheriile pre­cum dm drogerie markt. Acestea sunt de regulă pe seg­men­tul mass market. Pe piaţa de lux există câte­va parfumerii specializate, însă fiecare din­tre acestea are doar una-două unităţi.

Producătorii şi distribuitorii de cosmetice, care până recent livrau către aceste lanţuri de magazine, fac paşi către retailul propriu cu magazine mo­nobrand. Această mutare le permite un control mai bun al preţurilor, o analiză mai atentă a consumatorilor şi o vizibilitate pe măsură.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO