Companii

Producatorul apei Biborteni ataca segmentul "fara bule"

16.04.2007, 21:11 33

Compania Bibco Biborteni, producatorul apei minerale Biborteni, estimeaza o crestere a vanzarilor cu 20-30% pentru acest an, evolutie sustinuta si de intrarea recenta pe segmentul bauturilor racoritoare necarbonatate.
Compania a lansat recent un produs de nisa pe piata soft drinks, Limo, printr-o investitie de 0,4 mil. euro intr-o linie de productie.
"Piata de soft drinks este una foarte dinamica si cu jucatori foarte mari si puternici. Segmentul still drinks mai are mult pana sa ajunga la apogeu, astfel ca am hotarat sa ne concentram mai mult pe acest segment. Limo este singura limonada imbuteliata de pe piata, practic cream o categorie", a declarat Madalin Simion, brand manager al Biborteni.
Reprezentantii Bibco Biborteni vizeaza o crestere de 20-30% a vanzarilor in acest an fata de 2006, datorita lansarii Limo si temperaturilor mari prognozate pentru sezonul cald. Compania nu a comunicat insa valoarea vanzarilor realizate anul trecut.
Vanzarile Bibco Biborteni au fost de aproximativ 12 mil. euro in anul 2005, potrivit datelor companiei. Bibco, ca si alte companii de pe piata soft drinks, mizeaza pe sistemul de distributie integrat, prin extinderea portofoliului de produse. Noul produs este distribuit, astfel, pe acelasi sistem de distributie ca si apa minerala Biborteni, iar strategia companiei vizeaza retailul modern, traditional si canalul HoReCa (hoteluri, restaurante, catering).
"Bauturile racoritoare, in general, sunt consumate intr-o proportie mai mare acasa, de aproximativ 65%, si mai mica in HoReCa sau stradal (35%). Estimam ca si Limo va pastra aceleasi tendinte", a precizat Simion.
Bibco a programat demararea campaniei de promovare in media pentru Limo dupa aproximativ 2-3 luni de la lansarea efectiva pe piata a produsului. "Anul acesta continuam si promovarea brandului Biborteni. Dupa repozitionarea de anul trecut, urmeaza campania Biborteni, incepand cu luna mai", a mai spus Simion.
Investitiile in promovare, bugetate de companie pentru brandul Biborteni, depasesc 3 mil. euro (rate card), in primul an de la inceputul campaniei (mai 2006). Bibco detine in portofoliu si bauturile racoritoare carbonatate Bibo.
Bibco Biborteni, companie care face parte, ca si producatorul Murfatlar, din Euro Group, concureaza pe piata locala de soft drinks cu jucatori precum Coca-Cola HBC, QAB (detinut de Pepsi Americas), European Drinks sau Romaqua Group. Piata bauturilor racoritoare este estimata, in prezent, la peste 700 mil. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO