Companii

Producatorul de suplimente alimentare Walmark: Cresterile de 40-50% sunt istorie

Producatorul de suplimente alimentare Walmark: Cresterile de 40-50% sunt istorie

Catalin Vicol, directorul general al Walmark Romania: Cresterea pretului nu este o strategie riscanta. Probabil ca se pierd din clienti, insa castigul prin marirea pretului este mai important decat pierderea potentialilor consumatori. Scopul unei afaceri este profitul.

09.11.2009, 23:27 318

Compania este in discutii pentru lansarea in benzinarii anulviitor a unor produse din gama Aminostar dedicate sportivilor. Prininternet, compania vinde circa 5% din cifra de afaceri, in timp ceprin intermediul supermarketurilor, compania ruleaza mai putin de1%, prin intermediul brandului NaturLine.

"Vanzarile prin supermarketuri nu au mers bine niciodata. Noi amincercat sa creem aceasta piata, insa ne-am dat seama ca costurilesunt foarte mari, iar in criza preferam sa ne securizamprofitabilitatea decat sa dezvoltam canale de distributie incerte.Din punctul de vedere al valorii vandute prin acest canale nu sejustifica. Orice listare la un supermarket necesita costuri mari.Am pastrat retelele in care suntem listati, dar nu am fostinteresati sa listam in alte retele", a spus Catalin Vicol,directorul general al Walmark Romania.

El precizeaza ca la nivel european vanzarile prin supermarketurisau prin alte canale reprezinta 10% din totalul vanzarilor. Pepiata locala, peste 90% din afaceri se deruleaza prin farmacii simagazinele naturiste.

In perioada iunie 2008 - mai 2009 (anul financiar al companiei)Walmark Romania a avut o cifra de afaceri de 53 mil. lei (14 mil.euro), iar pentru anul financiar in derulare mizeaza pe afaceri de61 mil. lei (14,5 mil. euro).

Cresteri lunare chiar de 20-30%

"In 2003-2005 am avut rate de crestere de 40-50%, insa acesteacred ca sunt istorie pentru oricine. Evolutia venea pe fondul unorinvestitii in marketing care se dublau de la an la an si pe fondulcresterii generale a pietelor ca urmare a cresterii economice.Acele cresteri au fost normale", spune Vicol.

Piata de suplimente alimentare vandute prin farmacii a fost de110 mil. euro anul trecut (la pret de consumator), iar pentru anulacesta, Vicol estimeaza o crestere de 10%, care ar putea fi insarealizata in trimestrul patru, cand vanzarile sunt in modtraditional mai mari.

"Scaderea puterii de cumparare, care nu a atins inca un maxim, aafectat piata de suplimente alimentare, in sensul reduceriiritmului de crestere. Daca anii trecuti aveam crestere de la lunala luna si de la an la an de cel putin de 20-30%, in prezentavansul a fost de doar 7,1% in primele noua luni ale anului,raportat la perioada similara a anului trecut", a spus sefulWalmark Romania.

Cresterea pietei a venit pe fondul cresterii preturilor, inconditiile in care numarul de unitati vandute a scazut cu 11% inprimele noua luni fata de aceeasi perioada din 2008. Vicolestimeaza faptul ca la nivelul pietei de suplimente alimentarecresterea medie a preturilor a fost de 15% anul acesta.

"Noi am ajustat preturile in sus in doua etape: in februarie siaprilie. Aceasta ajustare a fost necesara dupa puternica deprecierea leului de la finalul anului 2008. Cresterea pretului nu este ostrategie riscanta. Probabil ca se pierd din clienti, insa castigulprin marirea pretului este mai important decat pierdereapotentialilor consumatori. Scopul unei afaceri este profitul", maispune Vicol.

Segmentele care au mers cel mai bine la nivelul pietei desuplimente alimentare au fost piata de artroza, infectii urinare,slabit, omega 3, hepatoprotectoare.

"Segmentele cu cele mai mari cresteri din portofoliul nostru aufost vitamina C (plus 33% in primele noua luni), omega 3 pentrucopii - Ministelari (plus 15%), ArtroStop (plus de 5%), Urinal(plus 13%)", mai spune seful Walmark.

Investitii in promovare de 20% din cifra deafaceri

Compania investeste circa 20-22% din cifra de afaceri inpromovare, iar cota de piata pe care o atinge la nivelul pietei desuplimente alimentare este de 21,9%, fiind lider, conform datelorfurnizate.

"Avem un control mai strict asupra costurilor. Am renegociat maitoate contractele importante din companie, precum chiriile sautelefonia si nici nu au fost cresteri salariale insemnate", afirmaVicol, referindu-se la masurile de reducere a costurilorimplementate.

Walmark este prezenta si pe piata produselor antistres, estimatala 2 mil. euro anual, unde are o cota de piata de circa 10%.

Vicol a preluat conducerea reprezentantei din Romania aproducatorului ceh in iunie 2008, cand Horia Vilcu, fostul directorgeneral, a preluat conducerea filialei din Franta.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO