Companii

Producatorul Garrone: Mizam pe gustul doamnelor, care decid cumparaturile

18.05.2004, 00:00 144

Romanian Drinks Service, producatorul si distribuitorul marcii Garrone, investeste doua milioane de euro intr-un nou centru de logistica si productie situat la 15 kilometri de Bucuresti.
"Pana la sfarsitul acestui an vom definitiva acest centru unde vom produce bauturi digestive dupa retete italiene: amaretto, fernet si lichioruri. Cred ca vom gasi o nisa pe zona digestivelor de calitate superioara", spune Alexandru Cazacu, directorul general al Romanian Drinks Service, detinuta de societatea italiana Rodia Spa.
El afirma ca situatia de acum va fi total diferita fata de cea existenta la momentul intrarii pe piata vermuturilor. "Atunci pe piata nu exista nimeni pe cand acum piata bauturilor digestive este aglomerata", afirma Cazacu. Centrul de productie din apropierea Bucurestiului va avea o capacitate de 6 milioane de sticle/an.
Compania produce si imbuteliaza cu propriile utilaje la producatorul de vinuri Cramele Prahova, care apartine Halewood International, vermut si vinuri spumoase si spumante sub marca Garrone. Aceste produse au mai fost imbuteliate si la producatorul de vinuri spumoase si spumante Zarea Bucuresti, preluat recent de Schloss Wachenheim, unul dintre cei mai mari producatori de spumante din lume.
"Din piata vermuturilor, care s-a ridicat anul trecut la 4 milioane de sticle, cu o valoare totala de 8-10 milioane de euro, noi detinem circa 75%. Aceasta piata a fost constanta in ultimii doi ani si acelasi trend va fi si pentru acest an. Romania are o cultura in consumul de vermuturi, daca ne aducem aminte de vermutul Mamaia. Vermutul este o bautura care place in special doamnelor, cele care decid ce se cumpara intr-o casa", afirma Cazacu.
Romanian Drinks Service a avut anul trecut vanzari de circa 6,5 milioane de euro. Vermutul este o bautura obtinuta din vin si dintr-un amestec de plante, carora li se adauga zahar (160-260 grame/litru), avand alcool de 16-18 grade. Cazacu spune ca, la noul centru de productie, va fi produs si vermut doar daca cererea va creste foarte mult, urmand ca vermutul Garrone sa fie imbuteliat, in continuare, la Cramele Prahova.
Brandul Garrone este prezent in Europa centrala si de est in Ungaria, Polonia, Cehia, Slovacia si Bulgaria si de curand pe piata chineza si pe cea rusa. "Dupa aderarea celor zece state la UE am avut numeroase dificultati in exportul catre aceste destinatii din cauza cresterii taxelor vamale", afirma Cazacu. Garrone are probleme si pe piata romaneasca, unde acciza pentru un litru de vermut a fost marita de la 37 de centi la 45. "Avem planificate si alte investitii, dar vom lua o decizie definitiva in privinta acestora in momentul cand vom siguri ca putem face niste estimari privind aceasta piata pentru urmatorii zece ani. Vrem sa transformam Romania intr-un mare exportator de vinuri, dar nu gasim un tratament similar cu alti producatori in negocierile cu UE", sustine Cazacu.
Romanian Drinks Services detine un centru de vinificatie in Tulcea la Valea Nucarilor. "Pe piata romaneasca ne vom pastra statutul de procesatori si nu producatori de vin, pentru ca exista foarte multi producatori autohtoni cu o mare traditie in productia vinului", afirma Cazacu.
Principalii competitori ai Garrone pe piata romaneasca sunt Martini, liderul mondial in domeniu, si marcile produse de Angelli sau Zarea si alte altor producatori mai mici.
stelian.negrea@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO