Companii

Producatorul italian de ulei de masiline Monini mizeaza pe dublarea vanzarilor

26.11.2007, 20:46 167

Monini, cel de-al doilea producator de ulei de masline din Italia, cu afaceri de 133 de milioane de euro si vanzari totale de circa 30 de milioane de litri in 2006, estimeaza ca va realiza anul acesta vanzari de aproximativ 400.000 litri in Romania. "In prezent, valoarea vanzarilor, la nivel de fabrica, catre Romania, este de circa 600.000 de euro anual. Atunci cand aceste vanzari se vor dubla, in circa trei ani vom putea avea o distributie nationala si vom incepe sa investim in promovare, a declarat Umberto Villa, directorul de export al companiei. In Romania brandul este comercializat de filiala locala a grupului austriac Cyrom, in portofoliul caruia a intrat in urma cu doi ani. Cyrom este de asemenea importatorul sucurilor naturale Pfanner. Potrivit lui Catalin Tapi, directorul general al Cyrom Romania, importatorul va finaliza anul acesta cu afaceri de 13,5 mil. euro, in crestere cu 80% fata de anul precedent, cand obtinea o cifra de afaceri de 7,3 mil. euro, pe fondul cresterii vanzarilor in urma eliminarii taxelor vamale dupa integrarea Romaniei in UE. Pfanner reprezinta 87% din vanzarile Cyrom. Principalele branduri de ulei de masline cu care Monini isi imparte piata din Romania sunt Costa D'Oro, importat de compania Nordic, si brandul Mazza. Piata uleiului de masline se ridica in Italia la aproximativ 180 mil. litri anual, adica un consum de 12 kg pe cap de locuitor. In Romania acest segment de piata este evaluat in prezent la circa 3,5 mil. litri, adica de 0,2 kg pe cap de locuitor, putin sub media europeana de 0,3 kg.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO