Companii

Producatorul Kent a vandut zilnic de 2,3 mil. euro in T1

Producatorul Kent a vandut zilnic de 2,3 mil. euro in T1
01.06.2009, 17:06 116

Compania British American Tobacco (BAT), producatorul Kent, a avut in primul trimestru al anului vanzari de 906,7 mil. lei (212,3 mil. euro) la nivel local, in crestere cu 20% fata de T1, ceea ce reprezinta o medie zilnica de 2,3 mil. euro.

"Cresterea de 20% se datoreaza majorarii preturilor indusa de majorarea accizelor la tutun. De exemplu, in luna martie pretul unui pachet Kent era de 6,8 lei, fata de 5,7 lei in aceeasi luna din 2008", au precizat reprezentantii BAT Romania.
Datele indica astfel o stagnare a vanzarilor in volum ale companiei, care detine cota de piata estimata la 45% in prezent.
Tigaretele reprezinta o piata de 2,5 mld. euro anual, cel mai mare sector din industria bunurilor de larg consum din Romania. British American Tobacco este de altfel si singurul producator din FMCG care s-a aflat in 2008 aproape de clubul miliardarilor in euro.
Competitorii BAT, producatorii Philip Morris si Japan Tobacco International (JTI), vorbesc de un declin usor al pietei de profil in volum in primele trei luni din an, compensat de cresterea comertului ilegal. Astfel, in ciuda majorarii preturilor la aceste produse cu circa 20% si derularii unor campanii antifumat finantate de Ministerul Sanatatii, incidenta fumatului nu s-a redus in acest interval. La nivel local, circa 44% din persoanele de peste 18 ani sunt fumatoare, piata inregistrand anual volume de vanzari de 36 miliarde de tigarete, conform datelor prezentate recent de Philip Morris. Incidenta fumatului in Romania este peste media europeana. Spre comparatie, in Anglia aproximativ 25-30% din persoanele adulte sunt fumatoare.
 
Fiecare angajat al BAT aduce 1,26 mil. euro
BAT Romania a raportat o cifra de afaceri de 3.603 mil. lei (978,4 mil. euro) pe anul trecut, cu un numar de 777 de angajati, ceea ce corespunde unei productivitati de 1,26 mil. euro pe salariat.
Marile companii de pe piata tutunului inregistreaza valori foarte mari ale productivitatii muncii, calculate ca raport intre cifra de afaceri si numarul de angajati, acestea fiind intre 0,66 si 1,26 mil. euro, conform datelor raportate de jucatori. Cea mai mare parte a incasarilor unui producator de tigarete, peste 70%, se duce insa catre stat, sub forma de accize si TVA.
Astfel, statul incaseaza 1,8 mld. euro sub forma de accize si TVA de pe o piata de 2,5 mld. euro. Tigaretele reprezinta in pre-zent cea mai mare piata din sectorul bunurilor de larg consum (FMCG), fiind urmata de piete precum berea sau bauturile racoritoare, care nu depasesc 1,5-1,8 mld. euro.
"Piata tigaretelor este relativ inelastica: scaderea puterii de cumparare a consumatorilor nu se reflecta intr-o reducere a incidentei fumatului. Studiile arata ca scaderea volumelor de tigarete vandute pe piata legala este compensata de cresterea consumului de contrabanda", a explicat Gilda Lazar, Corporate Affairs and Communications Director in cadrul JTI Romania.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO