Companii

Producatorul Orbit si-a majorat vanzarile cu 15%, la 48 mil. euro

Producatorul Orbit si-a majorat vanzarile cu 15%, la 48 mil. euro

Cel mai bine vandut brand Wrigley pe segmentul de guma de mestecat este Orbit, cu o cota de piata de 70% in 2006.

19.02.2007, 18:45 460

Pe fondul dezvoltarii intregii piete a dulciurilor, reprezentantii Wrigley estimeaza in acest an o crestere a rezultatelor financiare cu 15-20%. Pe baza acestui ritm de crestere, cifra de afaceri a producatorului gumei Orbit ar putea depasi 57 mil. euro.
Wrigley a incheiat anul trecut cu o cota valorica de piata de 75%, potrivit datelor furnizate de companie, citand studiile realizate de AC Nielsen. Aceasta cota de piata a fost obtinuta pe segmentele de guma de mestecat, bomboane tari, bomboane mentolate, bomboane gumate si jeleuri, excluzand ciocolata si biscuitii.
Reprezentantii Wrigley estimeaza ca piata locala de dulciuri (excluzand segmentele de ciocolata si biscuiti - n.r.) se ridica la 380 de milioane de lei (112,1 mil. euro), ritmul de crestere anual depasind 10%, potrivit jucatorilor din industrie. La sfarsitul anului 2006, Wrigley detinea pe segmentul de guma de mestecat o cota de piata de 94% cu brandurile Orbit, Airwaves, Winterfresh si Hubba Bubba si 31% din piata pe segmentul total de bomboane cu brandurile Orbit Drops, Solano, Juicy Fruit si Winterfresh Mints, potrivit informatiilor companiei.
Cel mai bine vandut brand Wrigley pe segmentul de guma de mestecat este Orbit, brand care, potrivit studiilor AC Nielsen, citate de companie, a inregistrat in 2006 o cota de piata de 70%. Evolutia acestui brand vine pe fondul relansarii gamei intr-o formula noua, cat si prin lansarea de noi branduri in cadrul gamei. Urmatoarele doua marci din portofoliul companiei, dupa cota de piata detinuta, sunt Airwaves, cu 9%, si Winterfresh, cu 6%, potrivit datelor citate de companie.
Wrigley a avut anul trecut lansari de produse noi si in gamele de bomboane. Fata de 2005 cand era prezent pe piata doar pe segmentul de bomboane tari cu brandurile Orbit Drops si Solano, in anul 2006 Wrigley a intrat si pe segmentele de bomboane gumate, jeleuri si bomboane mentolate, cu brandurile Juicy Fruit si Winterfresh Mints.
Pe segmentul bomboanelor, Juicy Fruit si Solano au inregistrat cele mai mare rate de crestere a vanzarilor, fiecare dintre cele doua branduri detinand aproximativ 10% din piata bomboanelor care nu include categoria de ciocolata, conform datelor AC Nielsen, citate de Wrigley.
Potrivit reprezentantilor com
Creste ponderea bomboanelor
n Wrigley detine pe segmentul de guma de mestecat o cota de piata de 94%
n Tot pe segmentul de guma de mestecat, Wrigley mai detine o cota de piata de 9%, cu Airwaves, si 6%, cu Winterfresh.
n Compania mai are 31% cota de piata valorica pe segmentul de bomboane
n Brandurile Juicy Fruit si Solano detin fiecare aproximativ 10% din piata bomboanelor, piata care nu include categoria de ciocolata
n Segmentul non-gum reprezinta in acest moment 25% din afacerile subsidiarei locale, in conditiile in care, in 2005, acest segment reprezenta doar 10% din afacerile companiei.paniei, gama Juicy Fruit a fost lansata pentru a consolida pozitia pe piata bomboanelor, conform strategiei la nivel global a grupului Wrigley. Aceasta crestere a activitatii companiei pe segmentul non-gum a demarat in anul 2003 in Romania, ajungand sa reprezinte 25% din afacerile subsidiarei locale intr-o perioada de aproape patru ani. In 2005, acest segment reprezenta doar 10% din afacerile companiei. Reprezentantii companiei estimau anterior ca la nivelul anului 2006 circa 8 milioane de euro vor proveni din vanzarile obtinute de segmentul bomboanelor.
Wrigley nu desfasoara in acest moment activitati de productie pe piata romaneasca, cu toate ca in urma cu aproximativ doi ani, grupul a achizitionat la nivel international divizia Kraft Foods de produse zaharoase (neincluzand categoria de ciocolata) cu facilitati de productie si in Romania.
Businessul de produse zaharoase al companiei Kraft Foods a fost vandut, anul trecut, la nivel international catre producatorul de guma de mestecat Wrigley, contra sumei de 1,46 miliarde de dolari. Wrigley Romania nu a cumparat insa divizia de produse zaharoase detinuta de Kraft Foods in Romania. In luna decembrie, reprezentantii Kraft Foods au anuntat vanzarea afacerii cu bomboane Sugus si Silvana din Romania si partea aferenta de stocuri si mijloace fixe catre Kandia-Excelent.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO