Companii

Producatorul Primola s-a transferat la clasa economic

21.10.2003, 00:00 54

Puterea mica de cumparare a consumatorilor i-a determinat pe tot mai multi producatori de ciocolata sa se indrepte catre segmentul de piata "economic."
Dupa ce a atacat segmentul mediu-superior cu Primola, Supreme Chocolats SRL, a intrat de curand pe segmentul tabletelor de ciocolata, cu marca Novatini, cu care spera sa ajunga la 15% din acest segment, pana la sfarsitul anului.
Tabletele de ciocolata sunt produse care au un continut de masa de cacao redus si nu se pot numi ciocolata.
"Aceasta lansare face parte din strategia noastra de diversificare de portofoliu. Rezultatele cercetarilor de piata au scos in evidenta posibilitatea lansarii unei noi marci in segmentul "economic" dominat de Africana si Laura si ne-au dat directiile pentru dezvoltarea acestei noi marci," a declarat Cristian Stancu, director de marketing in cadrul Supreme Chocolats.
In lansarea Novatini, Supreme afirma ca investeste 500.000 de euro.
Pe segmentul tabletelor, principalii jucatori sunt companiile Excelent, cu marca Laura si Kraft cu marca Africana.
"De obicei, un producator de ciocolata nu sta pe un singur segment, mai ales pe cel de sus, in orice caz, nu in Romania, unde piata nu este sufcient de mare," a declarat Anca Ioan, senior partner in cadrul companie de consultanta Roland Berger and Partners.
"Segmentul superior este destul de mic si este foarte greu sa te mentii in aceasta zona. Mai ales daca vrei sa faci distributie nationala, cheltuielile sunt prea mari. Pe segmentul de varf este foarte greu sa atingi o cota de piata mare, asa ca trebuie sa ai cantitate," a adaugat Anca Ioan.
"Pe noi faptul ca si alte companii lanseaza produse pe acest segment nu poate decat sa ne stimuleze sa venim cu produse noi," a declarat, la randul sau, Doina Cavache, director de realatii externe al Kraft Foods Romania.
Supreme Chocolats mai produce marca Primola, pe care a creat-o in urma cu aproximativ doi ani, dupa vanzarea marcii Nova Brasilia catre Kraft Foods.
Printr-o publicitate agresiva, investitiile de anul trecut ridicandu-se la 3,8 milioane de dolari la rate card, adica de trei ori mai mult fata de 2001, Primola a ajuns la o cota de piata (din segmentul ciocolatelor  din situata undeva la 12,4%.
Piata ciocolatei este estimata la aproximativ 100 milioane de dolari anual.
Reprezentantii industriei vorbesc despre o scadere a pietei, din cauza puterii slabe de cumparare.
"Pana in luna august, din punct de vedere al vanzarilor, am depasit deja nivelul anului 2002, iar nivelul propus pentru 2003 va fi atins," a spus Stancuk, fara a oferi detalii privind vanzarile.
"Odata cu inceperea sezonului, din luna septembrie simtim o usoara crestere, comparativ cu anul trecut. Elementele ce sustin aceasta crestere sunt: prezenta multiplelor marci pe canalele media, lansari de noi sortimente si produse, promotii dedicate consumatorilor si programe destinate comerciantilor de marea majoritate a producatorilor, marci noi si, nu in ultimul rand, cresterea consumului in lunile de toamna-iarna," a mai spus Stancu.
Consumul de ciocolata pe cap de locuitor, in Romania, la nivelul anului trecut, a fost estimat anul trecut intre 0,8 si 1,2 kilograme, mult mai mic decat in alte tari din zona.
Supreme Group, din care face Supreme Chocolats, mai produce alunele si semintele prajite Nova Nuts, si snacks Nova Chips, precum si pufuleti.
Din grup mai face parte o companie de distributie, Supreme Distribution Network.
In 2001, compania a vandut marca de cafea Nova Brasilia catre Kraft, dar a ramas in continuare cu productia si a inceput s-o concureze pe segmentul de ciocolata.
Mai intai pe segmentul de mijloc, iar acum si pe segmentul de jos.
Reprezentantii Krafts na€“au putut fi contactati pentru a comenta noua lansare a Supreme.
Supreme Group este o afacere de familie libaneza, iar in Romania a fost creata in 1993, initial cu productia de cafea. In prezent, grupul are in Romania 700 de angajati, din care aproximativ 350 se ocupa de distributie.
claudia.covaci@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO