Companii

Producatorul Tuborg spune ca a evitat scaderea vanzarilor in anul in care piata a cazut cu 15%

Producatorul Tuborg spune ca a evitat scaderea vanzarilor in anul in care piata a cazut cu 15%
26.01.2010, 23:06 61

United Romanian Breweries Bereprod (URBB), producatorulbrandului de bere Tuborg, a raportat o crestere cu 15% a cotei depiata in volum in 2009, pana la 9,5%, iar reprezentantii companieisustin ca vanzarile sunt similare atat in volum, cat si in valoarecu cele din 2008.

ProducatorulTuborg, cu afaceri de 93 mil. euro in 2008, este astfel primacompanie din industria berii care nu raporteaza un declin alvanzarilor in anul in care consumul de bere s-a redus cu cel putin15%, potrivit ultimelor date disponibile.

"Desi a fost cel mai dificil an pentru majoritatea industriilor,am crescut vanzarile incercand sa nu tinem cont de crizafinanciara. Am promovat in continuare marcile, am imbunatatitsiste-mul de distributie si am avut mai multi oameni in teren", adeclarat Shachar Shaine, presedintele URBB.

Astfel, pe o piata estimata la 16-16,5 milioane de hectolitri debere anul trecut, producatorul Tuborg a vandut 1,6 milioane dehectolitri de bere potrivit calculelor ZF, in conditiile in caresi-a majorat bugetul de investitii in marketing cu 15% in leicomparativ cu anul anterior, potrivit reprezentantilorcompaniei.

Chiar daca multe hoteluri si restaurante s-au inchis anultrecut, ca urmare a dificultatilor financiare pe care le-auintampinat, URBB a mizat pe tendinta generala de crestere aconsumului acasa, care a determinat o evolutie mai pronuntata avanzarilor in marile retele de magazine sau in magazinele decartier, cele mai mari cresteri inregistrandu-le marcile Tuborg siSkol. Mai mult de atat, s-au simtit diferente si in preferintele deconsum, clientii migrand catre segmentele inferioare, de lasuper-premium la premium sau de la premium spre mainstream.

United Romanian Breweries Bereprod estimeaza pentru acest an ocrestere in ceea ce priveste volumul de bere cu 8%, avans sustinutsi de investitiile bugetate pentru 2010.

"Vom directiona sase milioane de euro in dezvoltarea simodernizarea liniilor de imbuteliere", spune Shaine.

Si sucurile Granini aflate in portofoliul companiei auinregistrat in 2009 o crestere in volum de 50% fata de anulanterior, dupa ce compania a investit in dezvoltarea sistemului dedistributie si imbuteliere, dar si in promovare. Pentru acest an,jucatorul estimeaza o crestere in volum de 25% pentru divizia debauturi racoritoare.

In ceea ce priveste afacerile companiei, 2010 este vazut ca unan de crestere cu 20%, dupa o stagnare in 2009.

URBB produce marcileTuborg, Holsten, Carlsberg, Skol, Guinnesssi Kilkenny, iar pe partea de bauturi racoritoare Granini siOrangina.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO