Companii

Profi are 10 mil. € pentru achiziţii şi peste 30 de noi magazine

Profi are 10 mil. € pentru achiziţii şi peste 30 de noi magazine

Cristian Nacu, partner al Enterprise Investors şi membru al consiliului de administraţie al Profi: Dorim ca Profi să deschidă mai multe magazine în fiecare an, fie prin preluarea unor lanţuri independente mai mici, fie prin construirea şi dezvoltarea magazinelor proprii.

Autor: Cristina Rosca

20.10.2011, 00:06 631

Planurile de dezvoltare ale Profi includ deschiderea a încă 6 magazine până la sfârşitul anului 2011 şi a cel puţin 25 de magazine noi în anul 2012. Pe lângă dezvoltarea magazinelor în formatul existent, Profi urmează să implementeze şi un nou concept de magazin, cu o suprafaţă cuprinsă între 300 şi 500 de metri pătraţi, în oraşe cu mai puţin de 20.000 de locuitori, lăsate neacoperite de regulă de retailerii moderni.

"Până la sfârşitul acestui an, vom avea în jur de 107 magazine, vom deschide cel puţin încă 25 anul viitor şi încă şi mai multe în 2013", a declarat Pawel Musial, directorul general al Profi Rom Food, compania care operează magazine Profi.

Enterprise Investors, prin intermediul fondului de private equity Polish Enterprise Fund VI, a achiziţionat lanţul de magazine Profi în 2010 în schimbul sumei de 66 mil. euro. Din momentul preluării Profi, polonezii au mizat pe expansiune, deschizând 18 magazine anul trecut şi 19 în 2011, ajungând la un total de 101 unităţi în 67 de oraşe. Mai mult, după preluarea de către Enterprise Investors, s-a investit şi în remodelarea magazinelor, astfel încât investiţia totală - atât în inaugurări, cât şi în restructurări - se ridică la circa 20 de milioane de euro. Banii au provenit din surse proprii.

"Performanţele de până acum demonstrează că Profi este în formă bună şi că este gata să-şi accelereze dezvoltarea. Dorim ca Profi să deschidă mai multe magazine în fiecare an, fie prin preluarea unor lanţuri independente mai mici, fie prin construirea şi dezvoltarea magazinelor proprii", a declarat Cristian Nacu, partner la Enterprise Investors şi membru al consiliului de administraţie al Profi.

În urmă cu câteva luni au apărut în piaţă informaţii potrivit cărora Profi ar fi interesată de preluarea Penny Market, cel mai extins lanţ de magazine din România, cu aproape 120 de unităţi.

Oficialii Profi au negat că ar purta negocieri cu discounterul deţinut de grupul Rewe, însă au confirmat că sunt interesaţi de preluări. Până acum, nu au fost oferite numele unor posibile ţinte, însă oficialii Profi au declarat anterior că se uită atât la lanţuri mai mici, cât şi la jucători mai importanţi din piaţă.

Profi nu ar fi însă la prima achiziţie pe piaţa locală. Astfel, încă din 2007, când Profi nu fusese încă preluat de fondul polonez de investiţii, retailerul a cumpărat reţeaua Albinuţa pentru 7,5 mil. euro de la compania lituaniană Maxima LT.

Cele nouă magazine Albinuţa au fost redenumite Profi circa un an mai târziu, investiţiile în rebranding fiind estimate la 1-2 milioane de euro.

Anul trecut, Profi a mai a preluat trei spaţii operate anterior de retailerii Ethos şi Fidelio în Târgovişte, Roman şi Paşcani. Acestea au fost primele investiţii finalizate de companie după ce a fost cumpărată de Enterprise Investors.

Mai mult, polonezii de la Enterprise Investors anunţă că în următorii ani investiţia totală în Profi se poate ridica la 100 de milioane de euro.

Enterprise Investors (EI) este una dintre cele mai mari firme de private equity şi venture capital din Europa Centrală şi de Est. EI a strâns până în prezent şase fonduri de private equity şi unul de venture capital, cu un capital total ce depăşeşte 1,7 miliarde euro. Până în prezent, EI a investit 1,4 miliarde euro în 122 de companii şi a vândut participaţiile din 94 de investiţii, realizând venituri ce depăşesc 1,7 miliarde euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO