Companii

Proprietarul Subway de la Cocor a spus la ZF Live: Importăm pâinea de sandvişuri din Germania

Autor: Cătălina Butan

12.04.2013, 10:52 10178

Pâinea folosită pentru sandvişurile Subway din România este importată din Germania, a declarat vineri la ZF LIVE Constantin Degeratu, un antreprenor român care care deţine franciza împreună cu un partener pentru restaurantele Subway din Piaţa Victoriei şi Cocor.

Subway introduce cafeaua în aşteptare: Cineva plăteşte şi altcineva bea gratis

"Un subway nu este un sandviş, este un fel de mancare. Lumea nu merge la Subway ca să mănânce un sandviş ci ca să ia masă. La noi nu se folosesc substanţe toxice. Un sandviş are 6 grame de grăsime. Pâinea este importată din Germania. Este vorba de un anumit conţinut care nu poate fi neaparat replicat în România dar şi de costuri şi cantitate. Se importă pentru toată reţeaua din România, Bulgaria, Grecia iar discount-urile sunt foarte mari. Nu putem găsi un producător local să producă la aceste preţuri", a spus Degeratu.

Alte declaraţii ale lui Constantin Degeratu la ZF Live:

►" Taxa pentru franciza Subway este 7.500 de euro.

► Am dezvoltat afacerea împreună cu un partener. Nu sunt cel care deţine franciza Subway România, deţin doar două francize. Nu există o persoană care deţină o franciză generală pentru România. Există un agent de dezvoltare care se ocupă de dezvoltarea în teritoriu. El alege locaţiile şi aprobă planurile de afaceri dar nu deţine un master francishe (contract de franciză- n.red). Acesta se acordă direct din America.

► Se plăteşte o redevenţă din vânzări şi o taxă iniţială de 7.500 de euro. Fiecare locaţie are un business plan care trebuie aprobat nu doar de agentul de dezvoltare dar şi din headquarter-ul din SUA. Designul restaurantului e făcut în America. Peste tot în lume, business-ul subway este practicat în acelaşi fel. Există 39.000 de restaurante pe plan mondial. România e a 100 a ţară în care lanţul de restaurante Subway este prezent. Subway este cea mai mare franciză pe plan mondial şi continuă să se dezvolte.

► Investiţia in spaţiul de la Victoriei a ajuns la 150.000 de euro. Nu pot să dau o cifră exactă pentru vânzări. În planurile noastre de afaceri, avem o perioadă de amortizare a investiţiei de 4-5 ani.

► Am ales locaţiile de stradă datorită traficului de clienţi. În aceste locaţii ne putem baza pe trafic de clienţi, în alte locaţii variaţiile sezoniere sunt mult mai mari. Depindem de traficul stradal.

► Sunt foarte mulţi foşti colegi ai mei din bancă care încearcă să găsească alternative. Am petrecut 18 ani în bancă, era momentul să fac o schimbare. Am ales însă, venind din bancă, o afacere structurată, disciplinată. Am ales să găsesc un domeniu care deşi nu are nicio legătură cu banca, este unul standardizat. Îţi oferă acelaşi grad de rigurozitate ca o bancă. O marcă importată are mai mult succes pentru că e un brand cunoscut.

►Un subway nu este un sandviş, este un fel de mancare. Noi îi spunem un sub. Lumea nu merge la Subway ca să mănânce un sandviş, o chilflă sau un hamburger, ci ca să ia masa. La noi nu se folosesc substanţe toxice. Un sandviş are doar  6 grame de grăsime.

►Un alt avantaj faţă de competitori este că pâinea se coace în magazin. Toate materiile prime, exceptând legumele sunt importate. Pâinea e importată sub formă de baghete, pe care le ţinem la rece. Respectăm anumite standarde de calitate foarte riguroase. Nu ne putem abate de la ele.

►Vom introduce produse noi, printre care supe şi sosuri, cu specific local, de tipul sosului de usturoi. Se vor introduce şi produse pentru micul dejun, pe care le vom achiziţiona de la companii locale.

►Consumatorii români au început să aibă acelaşi comportament ca şi în SUA. Ca să începem această afacere am luat nişte cursuri, în care am observat comportamentul consumatorilor din Statele Unite.

►Noi punem accent foarte mult pe igienă.

►Există două categorii de produse preferate de români, carne de vită şi de pui dar şi produse de ton şi soia, un fel de produse vegetale.

►Subway era un produs cunoscut doar de cei care au călătorit foarte mult în străinătate. Însă prin modul prin care se prezintă (muzică, acces la internet), Subway atrage tot mai mult clientela tânără din România. Încercăm să oferim discount-uri pentru studenţi.

►Într-o locaţie unde nu există competitori este mai greu de dezvoltat o afacere. În Cocor, ne luptăm cu principalii competitori. Pe de altă parte suntem ajutaţi de prezenţa unor mărci care se adresează aceluiaşi segment de piaţa ca şi noi, în special tinerilor. Un astfel de magazin este Terranova, din domeniul fashion.

►Ne-am gândit să deschidem un magazin la metrou, însă din păcate spaţiile de la metrou nu permit acest lucru.

►Vrem să mai deschidem anul acesta cel puţin două locaţii. Poate fi şi un drive-through. Suntem în discuţii în acest sens cu mari companii mari care deţin staţii de benzinărie. Pot fi locaţii în zone de birou sau malluri.

►În perioada de investiţie nu se întâmplă mare lucru. Afacerea aceasta se construieşte în trepte. Cu cât ai mai multe restaurante, cu atât mai bine. Operaţional, se poate trece pe breakeven în câteva luni.

►Avem doi manageri, care vin de la concurenţă, de la o reţea de pizzerii. Pentru a fi un manager bun trebuie să cunoşti foarte bine standardele. Există anumite sume alocate de la headquarter-ul din SUA, pentru publicitate, flyere.

►Clienţii noştri nu ştiau cum să comande deoarece combinaţia de produse este foarte mare. Însă ei sunt din ce în ce mai hotârăţi. Cele mai comandate sandvişuri sunt cele din paine cu parmezan şi cele cu ovâz şi miere.

►Pentru investiţie am folosit atât resurse proprii, cât şi de la bancă. Pe baza business plan-ului, banii se obţin foarte greu de la bancă. Problema e că băncile se retrag tot mai mult din creditare."

Constantin Degeratu mai deţine pe lângă celalalte două francize Subway, încă un restaurant.

Are o experienţă în domeniul bancar de 18 ani, lucrând anterior la Piraeus şi la banca Turco-Română.

 

 

 
 
 
 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO