Companii

Prutul Galati, plan de afaceri de 31 mil. euro

15.03.2006, 00:00 96

Compania Prutul Galati, care detine marcile de ulei Prutul si Spornic, a raportat pentru anul trecut o cifra de afaceri de 28 de milioane de euro, in crestere cu 12% fata de 2004 si estimeaza sa pastreze acelasi ritm de crestere si in acest an. Astfel, la sfarsitul lui 2006, afacerile Prutul Galati ar putea ajunge la peste 31 mil. euro, sustinute si de un nou brand lansat recent pe piata uleiurilor vegetale.

Rezultatele obtinute anul trecut au la baza investitiile in tehnologie si dezvoltarea echilibrata a politicii de vanzari la export si pe piata interna, potrivit informatiilor companiei.

Prutul a investit 1,7 mil. euro in noi linii tehnologice care au permis lansarea pe piata a unui nou brand, Picasol, pozitionat in segmentul mainstream. "Ne-am propus sa atingem din primul an de la lansarea noului produs o cota de piata de 4% si o crestere a vanzarilor de pana la 40%", a declarat Octavian Feodor, directorul fabricii Prutul Galati. El a mai spus ca Prutul va continua si in acest an dezvoltarea portofoliul de produse pentru a raspunde exigentelor pietei. Compania a demarat anul trecut un proiect de investitii de peste 1,5 mil. euro, pentru protectia mediului.

In ultimii trei ani, Prutul a investit peste 3,5 mil. euro in modernizarea si in cresterea capacitatii de productie a fabricii de ulei de la Galati. Capacitatea de rafinare a crescut de la 45 la 55 de tone pe zi, iar cea de imbuteliere de la 20 000 la 40 000 de litri pe zi.

Potrivit informatiilor companiei, anul trecut, Prutul a procesat 62.000 de tone de seminte oleaginoase. Pentru acest an, compania estimeaza o crestere a cifrei de afaceri de 10%-12% bazata in special pe cresterile de capacitate din sectiile de rafinare si imbuteliere.

Planurile de dezvoltare ale companiei urmaresc cresterea si diversificarea portofoliului de produse de pe platforma Galati, precum si cresterea exporturilor de seminte oleaginoase in Italia, Spania, Grecia, Turcia, Egipt. Producatorul din Galati este prezent pe piata locala cu marcile "Picasol", "Prutul" si "Spornic" in ambalaje de 1 litru si 5 litri.

Anul trecut, majoritatea companiilor de pe piata uleiurilor vegetale au raportat rezultate financiare mai slabe decat in 2004, chiar daca volumele livrate pe piata au fost mai mari decat cele din anul precedent. Aprecierea monedei nationale si cresterea ofertei de ulei de pe piata au determinat modificari ale pretului, uneori chiar sub costuri. Oferta de ulei de pe piata e mai mare decat necesarul actual, asa ca fiecare jucator a facut modificari ale pretului, care a coborat uneori chiar sub costuri. Desi fizic s-a vandut mai mult, profitul este redus din cauza scaderii pretului la ulei.

Din cauza acestei situatii, liderul pietei autohtone Bunge Romania a decis in 2005 sa-si inchida facilitatea de productie din Bucuresti, in timp ce alti producatori au anuntat la inceputul acestui an ca sunt in cautare de alternative pentru a acoperi pierderile. Astfel, Argus Constanta va demara o investitie pentru productia de biodiesel, incercand astfel sa foloseasca ca materie prima excesul de productie de ulei de floarea-soarelui.

Societatea intentioneaza sa produca biodiesel din ulei semirafinat, urmand sa directioneze catre productia de combustibil uleiul pe care nu reuseste sa il plaseze pe piata.

Si grupul de firme Racova Com-Agro-Pan, detinut de omul de afaceri Adrian Porumboiu, va investi in acest an circa 18 milioane de euro pentru constructia unei fabrici de combustibil biodiesel la Vaslui, materia prima urmand sa fie asigurata din productia proprie.

Cei mai importanti jucatori de pe piata sunt grupurile americane Bunge si Cargill, precum si companiile romanesti Argus Constanta, Agricover Buzau, Ultex Tandarei. Prutul Galati sau Expur Urziceni. dana.ciriperu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO