Companii

Publicitatea si ratele au dublat vanzarile Elvila in aprilie

29.04.2003, 00:00 20

Sistemul de vanzari in rate a dublat intr-o luna cifra de afaceri a companiei Elvila, unul dintre cei mai mari producatori de mobila din Romania. Potrivit lui Viorel Catarama, presedinte si director general al companiei, in luna aprilie, Elvila a vandut pe piata interna produse de peste 60 de miliarde de lei (1,8 mil. $), de aproape doua ori mai mult decat in luna precedenta.
"Campania publicitara la televiziune si sistemul de rate realizat impreuna cu Credisson au determinat aceasta explozie a vanzarilor", a explicat Catarama pentru Ziarul Financiar. El considera ca a fost si o perioada favorabila pentru vanzarea de mobila, dar nu a facut estimari privind evolutia in acest an a vanzarilor in rate.
In ultimul timp, dupa boom-ul de la sfarsitul anului trecut al vanzarilor de electrocasnice ca urmare a vanzarilor in rate, mai multi producatori de mobila au inceput sa-si promoveze propriile sisteme de rate, in colaborare cu banci sau, in cazul Elvila, cu firma Credisson care acorda credite de consum.
Elvila a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 1.115 miliarde lei (33,7 milioane de dolari), mai mare, in dolari, cu aproape cinci procente fata de valoarea inregistrata in anul precedent. Profitul companiei s-a ridicat in 2002 la 70 de miliarde de lei, adica 2,1 mil. $, in crestere cu 16% fata de valoarea din 2001.
Chiar daca producatorii de mobila din Romania sunt afectati partial de declinul pietei Uniunii Europene (care absoarbe circa trei sferturi din productia autohtona) si de cresterea mica a pietei locale, Elvila estimeaza pentru 2003 o majorare a cifrei de afaceri cu 25% in lei, adica cu 10-11 procente mai mult decat cresterea prognozata a inflatiei. In acelasi timp, profitul ar urma sa creasca, in lei, cu peste 40%.
Anul trecut, aproape 80% din vanzarile Elvila au fost realizate in strainatate, principala destinatie a exporturilor fiind reprezentata de Uniunea Europeana. "Cei mai mari clienti ai Elvila sunt lanturile de magazine Ikea (din Suedia), Boss si Porta (Germania), Seats&Sofas (Olanda) si angrosistii A&D si AMV (din Germania)", a precizat Catarama.
Pe de alta parte, producatorul de mobila intentioneaza sa-si dezvolte activitatile de retail pe piata romaneasca. "In acest an, urmeaza sa fie construite centre comerciale in Constanta, Iasi si Ploiesti, fiecare in parte presupunand o investitie de circa un milion de dolari", a declarat presedintele Elvila.
Firma are patru fabrici (Beius, Ramnicu Valcea, Mizil si Piatra Neamt), iar Catarama ar fi dorit sa mai achiztioneze inca o capacitate de productie in acest an. "Am renuntat la idee si vom extinde capacitatile actualelor fabrici. Vom investi aproape doua milioane de euro in acest an pentru modernizarea acestora", a mai spus presedintele Elvila.
Principalii concurenti ai Elvila sunt "orice societate comerciala care are un numar de cel putin 500 de angajati", dupa cum afirma Catarama, care adauga ca, in ceea ce priveste reteaua de magazine, concurentul numarul unu este Mobexpert. Alti producatori importanti din industria mobilei sunt Silvarom, Mobex, Alprom sau Neoset.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO