Companii

Raraul Campulung Moldovenesc: "Cinci ani nu ne vindem afacerea"

31.05.2005, 19:06 94

Producatorul din industria produselor lactate Raraul Campulung Moldovenesc estimeaza pentru acest an afaceri de 6,7 milioane de euro (255 de miliarde de lei), in scadere cu aproape 10% fata de anul anterior, cand a inregistrat 6 milioane de euro (240 mld. lei). Surse din industrie sustin ca olandezii de la Friesland si-au exprimat interesul pentru o posibila achizitie a companiei Raraul, insa oficialii acesteia neaga acest lucru.

"Vom ramane o firma independenta autohtona si nici nu sunt interesat sa discut un astfel de subiect cel putin cinci ani de zile de acum incolo", spune Mihai Vranau, directorul general al Raraul Campulung Moldovenesc. Oficialii Friesland nu au putut fi contactati pentru comentarii.

Vranau spune ca vanzarile de anul trecut nu au fost nici spectaculoase, nici sub estimari. "Nu a fost un an formidabil, dar nici unul in care nu ne-am incadrat in estimari. In plus, a trebuit sa suportam consecintele unor investitii de 2 milioane de euro", sustine Vranau. El spune ca in acest an se va concentra pe productia de produse proaspete si pe intrarea pe piata din Transilvania. "Ne intereseaza foarte mult zona Ardealului, unde exista o concentratie foarte mare de jucatori", spune Vranau. Raraul produce lapte-praf, unt si branzeturi.

Friesland detine trei fabrici pentru productia de lapte si produse derivate - Somesana, Belcar si Industrializarea Laptelui Mures si Napolact Cluj-Napoca.

Friesland a intrat pe piata romaneasca in 2001, in urma preluarii operatiunilor detinute de Nutricia Dairy and Drinks (NDD). In anul 2002, Friesland a achizitionat, prin intermediul unei oferte publice, circa 40% din actiunile Napolact, devenind, ulterior, actionarul majoritar al societatii. stelian.negrea@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO