Companii

Reclama a adaugat 40% la afacerile Walmark

09.12.2004, 00:00 38

Filiala romaneasca a companiei farmaceutice Walmark din Cehia estimeaza ca va incheia anul curent cu o cifra de afaceri in crestere cu peste 40%, survenita mai ales pe baza campaniilor de promovare agresive derulate.
Pentru 2004, Walmark mizeaza pe vanzari de 5 milioane de euro, dupa ce anul trecut a obtinut o cifra de afaceri de 3,4 milioane de euro. "Principalul motiv al cresterii veniturilor companiei a fost campania de promovare pe care am derulat-o in 2004, pentru care am cheltuit circa 1 milion de euro (sume nete -n.red). Pentru anul viitor, bugetul pentru reclama il va depasi, cel mai probabil, pe cel de anul acesta", a declarat Horia Valcu, directorul general al Walmark Romania.
Un alt motiv al cresterii rezultatelor companiei a fost diverisificarea portofoliului de produse, care cuprinde 70 de marci, in prezent. Pentru anul urmator, Walmark se asteapta ca trendul de crestere sa se mentina la acelasi nivel, conform lui Valcu.
Compania ceha a anuntat, recent, vanzarea diviziei de bauturi a Walmark catre compania poloneza Maspex, pentru a se concentra exclusiv pe productia de medicamente. Pana anul acesta, Walmark producea numai suplimente nutritive si vitamine. In portofoliu sau au fost adaugate si doua noi OTC-uri (medicamente eliberate numai cu prescriptie medicala), care vor fi introduse si pe piata romaneasca, a mai spus Valcu.
Cu toate ca membrii echipei manageriale din Cehia au anuntat intentia de a-si extinde capacitatile de productie in Europa Centrala si de Est, directorul Walmark Romania a exclus posibilitatea infiintarii unor linii de productie in tara noastra, in viitorul apropiat. "Costurile cu obtinerea standardelor GMP (Good Manufacturing Practice) sunt foarte mari", a explicat el.
Piata vitaminelor si a suplimentilor alimentari este estimata la 35-40 de milioane de euro anual, si a inregistrat un ritm de crestere de 25% fata de 2003, sustine Walmark. Pentru anul in curs, compania estimeaza o cota de piata de 11%, iar pentru 2005 intentioneaza sa ajunga la 13-14% din piata. Spre comparatie, piata suplimentilor alimentari din Cehia se ridica la aproximativ 250 de milioane de euro, la o populatie de doua ori mai mica.
Consumul de vitamine si suplimenti alimentari urmeaza un trend european, influentat de educatia consumatorilor in ceea ce priveste dieta, cat si cresterea nivelului de trai al consumatorilor, a adaugat Valcu.
"Politica de preturi a Walmark a prevazut introducerea ambalajelor economice, de dimensiuni mai mari, care realizeaza o economie a costurilor ce se reflecta in pretul final al produselor", a precizat Valcu. Cele mai cunoscute produse din portofoliul Walmark sunt cele din gama Artrostop si Prostenal.
Principalii competitori ai Walmark pe segmentul vitaminelor si suplimentelor alimentare sunt GlaxoSmithKline si Sicomed. Walmark a intrat pe piata romaneasca in 1997, iar vanzarile diviziei din Romania reprezinta 13% din cifra de afaceri consolidata a grupului.
Piata medicamentelor ar putea depasi 850 de milioane de euro anul acesta, la preturi finale, ce includ adaosurile distribuitorilor si retailerilor, in crestere cu peste 30% fata de nivelul inregistrat anul trecut. Cresterea nivelului de trai al anumitor categorii ale populatiei, precum si anul electoral care a facut disponibile fonduri suplimentare pentru cheltuielile cu sanatatea s-au resimtit in conturile producatorilor si importatorilor de medicamente.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO