Companii

Remy Cointreau majoreaza afacerile BDG cu 140%

Remy Cointreau majoreaza afacerile BDG cu 140%

Valoarea pietei bauturilor alcoolice din import este estimata la 80-100 milioane de euro

20.06.2008, 20:10 32

"Printre motivele care au determinat acest avans se numara cresterea pietei categoriei de bauturi alcoolice, eficienta activitatilor de piata pe care le-am desfasurat in aceasta perioada si aportul pe care l-au avut brandurile grupului Remy Cointreau (n.red.-Metaxa, Remy Martin, Cointreau), brand-uri pe care nu le-am avut in portofoliu anul trecut in aceeasi perioada", a declarat Petru Berciu, actionar al BDG Import, al companiei de distributie de bauturi alcoolice Tribeca din Bucuresti si al lantului de cluburi The Office.
Reprezentantul importatorului de bauturi alcoolice a anuntat inca de la inceputul acestui an ca gama Remy Cointreau si a brandy-ului Metaxa va aduce anul acesta vanzari de aproximativ 6-7 mil. euro. El a adaugat ca in primele luni ale acestui an toate brandurile companiei au inregistrat cresteri de cel putin 25% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.
"Din punctul devedere al volumelor vandute, Jack Daniel's ocupa pozitia principala (cu un plus de 150%), urmat de Finlandia (63%), Metaxa si Jagermeister (165%). Si in ceea ce priveste berea, Corona inregistreaza cresteri semnificative fata de aceeasi perioada a anului trecut, situandu-se cu 94% peste anul trecut", a spus Berciu.
BDG a incheiat in noiembrie anul trecut un parteneriat cu producatorul francez Remy Cointreau prin intermediul caruia a devenit unicul distribuitor pe plan local al brandurilor Metaxa, Cointreau, Passoa, Remy Martin si Piper Heidsieck.
Pana la data de 1 noiembrie 2007, brandul Metaxa a fost distribuit de Sollers PPD, filiala locala a companiei cipriote Photos Photiades Distributors, intrata pe piata prin achizitia companiei Sollers. Anterior, brandurile Remy Martin Cognac si Cointreau au fost distribuite de Cristalex, dar doar pana in martie anul trecut, cand compania a renuntat la ele pentru a prelua brandul rival Courvoisier.
Din portofoliul BDG Import mai fac parte si brandurile Budweiser, Evian, vinurile Baron Phillipe De Rothschild, Heinz, Southern Comfort, Cutty Sark, Heradurra, Laurent Perrier si Borges.
Potrivit reprezentantului BDG, in primele cinci luni ale anului compania a inregistrat cresteri de preturi pentru aproape toate brandurile in medie cu aproximativ 6 - 8%.
"Cresterile au fost datorate in principal majorarilor de pret ale furnizorilor nostri si evolutiei cursului de schimb valutar. Nu ne dorim o alta crestere de pret pentru acest an", a mentionat el.
Importatorul a finalizat anul trecut cu afaceri de 19,8 mil. euro, in crestere cu 72% fata de anul precedent si un profit de 1,6 mil. euro, de cinci ori mai mare decat in 2006. Pentru anul acesta, Berciu estimeaza obtinerea unei cifre de afaceri de aproximativ 26-27 de milioane de euro.
Principalii competitori ai BDG Import in piata bauturilor alcoolice de import, estimata intre 80 si 100 mil. euro, sunt companiile Pernod Ricard Romania, Cristalex, Sollers PPD si Lerida International.
"Tendinta categoriei bauturilor alcoolice este de crestere, in acelasi timp brandurile consacrate isi vor consolida pozitia si cota detinuta in categorie", spune Berciu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO