Retail&Agrobusiness

Arctic, cel mai mare producător de electrocasnice din România, controlat de grupul turc Arcelik, în topul regional al angajatorilor din producţie. Compania are pe plan local peste 4.300 de salariaţi

Murat Büyükerk, CEO Arctic

Murat Büyükerk, CEO Arctic

Autor: Cristina Bellu

18.07.2023, 14:40 6144

Arctic, producătorul de electrocasnice ce deţine în România două fabrici în judeţul Dâmboviţa – una la Găeşti unde realizează frigidere şi o alta la Ulmi unde se produc maşini de spălat -, rămâne unul dintre angajatorii cu cea mai mare notorietate dintre companiile din România active în sectorul producţiei, situându-se, totodată, pe un trend ascendent în ceea ce priveşte atractivitatea, arată datele Employer Brand Research 2023, obţinute pe baza unui studiu realizat de grupul Randstad, jucător mondial în servicii de recrutare.

Producătorul de electrocas­ni­ce are pe plan local 4.302 salariaţi, potrivit celor mai recente date raportate la ministerul Finanţelor, fiind unul dintre marii angajatori.

Conform studiului realizat de Randstad, la nivel naţional, atractivitatea Arctic a crescut de la 46,3% în 2021 la 54% în 2023. Totodată, compania este angajatorul din sectorul de producţie cu cea mai mare notorietate în partea de sud a ţării, atractivitatea companiei în acestă zonă atingând 62,9% în 2023 de la  53,4% în 2021.

Cei mai mulţi dintre sa­lariaţi lucrează în producţie, adică în una dintre cele două fabrici din Găeşti şi Ulmi, ambele în judeţul Dâmboviţa. Arctic ope­rează pe aceeaşi entitate juridică tot businessul, ceea ce înseamnă şi comerţul, astfel că aici sunt incluşi şi angajaţii din vânzări, însă aceştia sunt mai puţini numeric.

„Crearea unui mediu de lucru inspiraţional, sigur şi sănătos, care promovează diversitatea şi incluziunea este esenţială pentru noi. Angajamentul Arctic este de a promova schimbările pozitive, care aduc plus-valoare pentru societate şi generaţiile viitoare”, spune Murat Büyükerk, Chief Executive Officer Arctic.

Potrivit Employer Brand Research 2023, una dintre categoriile demografice pentru care Arctic a devenit un angajator mai atractiv este, alături de generaţia X, generaţia Z (18-24 de ani) – de la 38,8% în 2021 la 48,7% în 2023.

La începutul lunii iulie, Arctic a demarat o nouă ediţie a programului de internship în cadrul companiei. În urma procesului de recrutare, au fost selectaţi 23 de studenţi de la mai multe universităţi din ţară. Perioada de internship se desfăşoară pe parcursul a două luni (iulie - august), iar studenţii selectaţi beneficiază de statutul de angajat cu drepturi şi beneficii depline, spun oficialii companiei.

„Continuăm să creştem din punct de vedere al atractivităţii, cu o menţiune specială pentru cea mai tânără generaţie, cea a celor între 18 şi 24 de ani, dar şi pentru femei”, adaugă Maria Tătaru, HR Director Arctic.

Arctic a obţinut anul trecut afaceri de 3,79 mld. lei, în urcare de la 3,5 mld. lei în 2021.

Compania are în România două fabrici, una de frigidere la Găeşti şi o alta de maşini de spălat la Ulmi, ambele în judeţul Dâmboviţa. Fabrica din Ulmi a fost inaugurată în 2019, după o investiţie de peste 150 mil. euro, o parte din bani fiind ajutor de stat.

Randstad Employer Brand Research este cea mai cuprinzătoare şi aprofundată cercetare independentă a brandului de angajator din lume, care selectează cei mai atractivi angajatori dintre mii de companii. Aceasta colectează opiniile a aproape 163.000 de respondenţi din grupa de vârstă 18-64 de ani, din aproximativ 6.022 de companii, prezente în 32 de pieţe. În România, la cercetare au participat 3.727 de persoane.

 
 
 


 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO