Retail&Agrobusiness

Fondul de investiţii Black Sea Fund achiziţionează pachetul majoritar al operatorului de spaţii de joacă indoor Gymboland, cu afaceri de peste 3 mil. euro. Arin Ion, fondator Black Sea Fund: Există foarte mult loc de creştere în piaţa de servicii de entertainment şi recreere pentru copii

Arin Ion, Partener fondator al fondului de investiţii Black Sea Fund

Arin Ion, Partener fondator al fondului de investiţii Black Sea Fund

Autor: Cristina Bellu

20.12.2023, 13:15 460

Fondul de investiţii Black Sea Fund, înfiinţat la sfârşitul anului 2018 de patru români cu experienţă în zona financiară, anunţă achiziţia pachetului majoritar din cadrul Kids Element S.A. (Gymboland Group), compania care deţine şi operează spaţiile de joacă indoor Gymboland şi sălile de jocuri distractive Rematch.

Tranzacţia, a cărei valoare nu a fost făcută publică, a fost semnată în a doua jumătate a lunii noiembrie şi a implicat atât achiziţia de acţiuni existente de la fondatori, cât şi o majorare de capital.

“Piaţa de servicii de entertainment şi recreere pentru copii are foarte mult loc de creştere dacă ne uitam la cerere vis-a-vis de ofertă, mai ales dacă luăm în considerare că majoritatea serviciilor de divertisment indoor pentru copii sunt în Bucureşti, în special în nordul Bucureştiului, şi în câteva oraşe mari. Ne dorim ca prin investiţia în Gymboland să contribuim la dezvoltarea acestei nişe, iar locurile de joacă indoor să devină accesibile pentru cât mai multi copii şi părinţi”, spune Arin Ion, Partener fondator al fondului de investiţii Black Sea Fund.

Brandul Gymboland a fost lansat în 2009 de Adi şi Lavi Shalom împreună cu Favi Stelian, fiind unul dintre primii jucători care au intrat pe piaţa locală a spaţiilor indoor de joacă pentru copii şi devenind ulterior lider pe acest segment prin cele 13 unităţi pe care le operează în Bucureşti, Constanţa şi Ploieşti.

Rematch este un brand lansat în 2022 şi reprezintă săli de jocuri distractive cu activităţi pentru întreaga familie. Gymboland se adresează copiilor mai mici de zece ani, în timp ce Rematch este pentru toată familia, dar mai ales pentru adolescenţi.

În 2022, grupul a înregistrat o cifră de afaceri de peste trei milioane de euro, şi a avut 125 de angajaţi.

Conducerea grupului spune că intenţionează să depăşească 25 de unităţi Gymboland şi Rematch până la sfârşitul anului 2026, iar oraşele vizate sunt cele cu peste 50.000 de locuitori.

"Odată cu această tranzacţie, intenţionăm să lansăm spaţii noi în centre comerciale şi, totodată, să deschidem primul nostru centru de divertisment pentru familii, care va oferi soluţii pentru toate vârstele printre care servicii de food, zone separate pentru părinţi, spectacole pentru copii şi alte servicii necesare părinţilor şi copiilor într-un singur loc", a declarat Adi Shalom, Cofondatoare & Managing Director Kids Element S.A, compania care deţine şi operează brandurile Gymboland şi Rematch.

De asemenea, acţionarii iau în calcul extinderea regională a brandului şi a conceptelor sale în ţări din regiune, precum Polonia şi Cehia.

BICF IMAP România a asistat Gymboland în calitate de consultant financiar al tranzacţiei, echipa fiind coordonată de Alin Pop (Partener). Din echipă au făcut parte Bogdan Cîmpean (Vicepreşedinte) şi George Dolea (Analist).

În această tranzacţie, PeliPartners a fost consultantul legal al Gymboland, iar RTPR al Black Sea Fund. PeliPartners şi RTPR au asistat cele două părţi pe tot parcursul procesului tranzacţional, inclusiv în structurarea tranzacţiei, negocierea şi semnarea documentelor, implementarea condiţiilor suspensive, precum şi cu privire la finalizarea tranzacţiei.

Echipa PeliPartners a fost coordonată de Carmen Peli (Partener) şi a inclus pe Delia Dumitrescu (Associate), Alexandra Ioniţă (Managing Associate) şi Valentina Bujor (Associate).

Echipa RTPR a fost condusă de Roxana Ionescu (Partener) şi secondată de Marina Fechetă - Giurgică (Managing Associate) şi Şerban Hălmăgean (Associate) pentru coordonarea generală a activităţilor de due diligence şi a tuturor aspectelor legate de tranzacţie, cu sprijinul complementar pe partea de due diligence al Irinei Marinescu, Mariei Luca, David Mirea şi Dariei Spătariu (Junior Associates).

Piaţa locală de spaţii de divertisment pentru copii are o valoare de aproximativ 75 de milioane de euro, din care segmentul locurilor de joacă indoor reprezintă aproximativ 20 de milioane de euro, potrivit estimărilor Black Sea Fund. Restul sumei înseamnă parcuri acvatice, parcuri de aventură în aer liber şi alte concepte de divertisment Piaţa locală de spaţii de divertisment pentru copii are o valoare de aproximativ 75 de milioane de euro, din care segmentul locurilor de joacă indoor reprezintă aproximativ 20 de milioane de euro, potrivit estimărilor Black Sea Fund. Restul sumei înseamnă parcuri acvatice, parcuri de aventură în aer liber şi alte concepte de divertisment.

Portofoliul Black Sea Fund (BSF) cuprinde investiţii în companiile Intermedio General Group S.A. (Theta), Clinica Dentară S.A. (DigiRay), D-Toys S.A. şi Kids Element S.A. (Gymboland). Fondul este interesat în principal de companiile de mărime medie cu creştere rapidă, iar investiţia per companie este cuprinsă între patru şi opt milioane de euro. Black Sea Fund are ca principal investitor Fondul European de Investiţii, cu resurse din Programul Operaţional Regional co-finanţat prin Fondul European de Dezvoltare Regională.