Retail&Agrobusiness

Patru multinaţionale şi mărcile private au luat 90% din piaţa iaurtului simplu

În primul semestru al anului trecut, consumul de iaurt simplu s-a situat la 35,4 milioane de kilograme, cu o uşoară scădere (-0,7%) faţă de perioada similară a anului anterior

În primul semestru al anului trecut, consumul de iaurt simplu s-a situat la 35,4 milioane de kilograme, cu o uşoară scădere (-0,7%) faţă de perioada similară a anului anterior

Autor: Mădălina Panaete

10.01.2017, 00:05 428
Segmentul de iaurt simplu, unde consumul ajunge la circa 3,5 kilograme per capita anual, este dominat de companii cu acţionariat străin, astfel că în primii cinci jucători îşi fac loc nume precum Danone, Albalact sau FrieslandCampina, conform unei analize a ZF făcută pe baza datelor furnizate de compania de cercetare de piaţă Vektor Marktforschung.
 
Liderul pieţei iaurtului simplu a fost în primul semestru al anului trecut grupul francez Danone, care are în România anual afaceri de peste 100 de milioane de euro. De altfel, Danone este liderul întregii pieţe de iaurt, având o cotă de circa 50%, conform celor mai recente date.
 
Danone a fost urmat în clasamentul care ia în calcul vânzările în volum din prima jumătate a anului trecut de Albalact, companie deţinută de grupul francez Lactalis. Vektor Marktforschung nu a furnizat cota de piaţă pentru fiecare jucător în parte, însă cumulat primii cinci jucători au peste 90% din vânzările în volum.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO