Claudiu Dorcioman, românul care a fost numit anul trecut şef peste vânzările de băuturi ale gigantului PepsiCo în România, spune că modul în care s-a schimbat structura comerţului în ultimii ani, cu marile reţele câştigând peste 50% din piaţă, a influenţat şi strategiile de vânzări ale companiilor.
„Modul în care se fac vânzările azi s-a schimbat în aceeaşi măsură în care s-a modificat ponderea clienţilor internaţionali (key accounts) în piaţa din România. Alături de această schimbare, magazinele tradiţionale şi-au transformat şi ele modul de operare, orientându-se mai mult către consumator“, a declarat pentru ZF Claudiu Dorcioman, care ocupă în prezent funcţia de sales manager DTS Beverages pentru PepsiCo România şi care are o experienţă de peste 15 ani în cadrul îmbuteliatorului local al Pepsico – Quadrant Amroq Beverages (QAB).
În prezent, numărul de magazine din comerţul modern a depăşit 1.300 de unităţi, iar numărul micilor comercianţi români s-a înjumătăţit de la intrarea marilor jucători internaţionali pe piaţă în urmă cu 18 ani până în prezent, conform datelor ZF.