Retail&Agrobusiness

Svetofor, un retailer rus care deţine brandul Mere, s-a extins discret pe piaţa din România, ajungând la 11 magazine şi afaceri de 80 mil. lei

Svetofor, un retailer rus care deţine brandul Mere, s-a...

Autor: Cristina Roşca

24.05.2024, 00:07 1709

Retailerul rus Svetofor a ajuns, „pe tăcute“, la 11 magazine deschise în oraşele terţiare din România şi la afaceri de 80 de milioane de lei. Magazinele prezente în localităţile Călăraşi, Slobozia, Râmnicu Vâlcea, Turda, Piatra-Neamţ şi Buzău sunt deschise local sub brandul Mere şi arată mai degrabă ca nişte depozite ori magazine din comerţul tradiţional local.

Astfel, lanţul a mers, de regulă, în localităţi unde concurenţa este mai redusă, în special din partea marilor reţele internaţionale. Conform datelor existente, ele sunt active pe segmentul hard discount.

Compania şi-a anunţat intenţia de a dezvolta operaţiuni în România în 2018, dar apoi a dispărut de pe radare. Nici măcar marii retaileri locali nu ştiu ce face compania rusească.

Totuşi, retailerul Mere are în continuare anunţuri de angajare, inclusiv pentru poziţii precum „manager dezvoltare reţea“.

Compania Torgservice Rm, care operează businessul, a avut afaceri de 80 mil. lei în 2022, plus 54%, şi o pierdere de 1,5 mil. lei.  Firma cu circa 130 de salariaţi figurează a fi deţinută de Sergey Shnayder (56,9%), Andrei Shnayder (18,5%) şi alţi patru cetăţeni ruşi. Familia Schneider (Shnayder) este chiar cea care a fondat businessul în Rusia.

 

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro