Retail&Agrobusiness

Trei secole de branduri „made in Ro“: vechea gardă, faţă în faţă cu noua generaţie de mărci care se găsesc în coşul de consum

Trei secole de branduri „made in Ro“: vechea gardă, faţă în faţă cu noua generaţie de mărci care se găsesc în coşul de consum

Autor: Cristina Roşca

05.12.2020, 13:31 649

♦ România mai are câteva zeci de mărci care au scris istorie şi care au rezistat în piaţă în pofida numeroaselor crize şi schimbări de regim, acestea având vârste venerabile, unele chiar de sute de ani ♦ Cele mai multe branduri româneşti au fost însă creionate şi dezvoltate în capitalism, adică în ultimii 30 de ani ♦ Există şi câteva nume tinere, care în mai puţin de un deceniu au reuşit să se impună pe piaţă în pofida faptului că an de an concurenţa e tot mai acerbă şi branduri noi – locale şi internaţionale – apar.

Conceptul de brand românesc şi cel de „made in Ro“ au început în ultima perioadă să capete o importanţă tot mai mare în decizia de cumpărare a românilor. Acest soi de patriotism există de câţiva ani deja, dar specialiştii, managerii şi antreprenorii susţin că în contextul pandemiei de Covid-19, dintr-un soi de solidaritate şi din dorinţa de a susţine businessul autohton, apetitul pentru produse şi branduri locale a crescut. Acest trend este confirmat şi de retailerii locali care spun că încearcă să dezvolte prezenţa la raft a mărcilor autohtone pentru că cerere există pe de-o parte, iar pe de alta pentru că pandemia a demonstrat cât de vulnerabilă este o economie globalizată în faţa unui eveniment major neprevăzut.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO