Companii

Reteaua de magazine Plus Discount va ajunge la 80 de unitati intr-un an

10.04.2008, 17:07 87

Reteaua de magazine cu discount Plus si-a planificat extinderea cu 25-30 de unitati pe piata locala pana la finele urmatorului an fiscal (30 aprilie 2009), prin investitii estimate la 1,5 milioane de euro pentru fiecare deschidere. Compania Pludi Market, operatorul magazinelor Plus, a anuntat recent ca isi va majora capitalul social cu 100 mil. euro, prin aport in numerar al principalului actionar.
"Majorarea de capital cu 100 de milioane de euro realizata de compania Charlotte Verwaltungs-und Beteiligungs, detinuta integral de grupul Tengelmann, va finanta expansiunea accelerata a retelei Plus Discount in Romania", a precizat Ioana Marginean, directorul de marketing al companiei Pludi Market.
Retailerul are in plan investitii de cateva zeci de milioane de euro in logistica, pe platforma de la Ploiesti, dar si pentru constructia celui de-al doilea centru. Marginean a mai spus ca locatia pentru cel de-al doilea centru logistic al retelei, in Transilvania, nu este inca asigurata.
Plus Discount numara in prezent 50 de magazine cu o suprafata de vanzare totala de aproximativ 52.000 de metri patrati.
Planurile de expansiune ale retailerului in Romania vizeaza un numar total de 120 de unitati pana in 2009/2010, potrivit ultimului raport financiar al grupului Tengelmann.
Pe piata locala, Plus Discount si-a separat la inceputul acestui an operatiunile de comert de gestiunea imobiliarelor, prin infiintarea unei companii, Pludi Market SRL. In urma acestei reorganizari, compania Plus Discount SCS, creata in momentul intrarii pe piata a retelei Plus, reprezinta divizia de imobiliare a subsidiarei locale. Tot la inceputul acestui an, reprezentantii Tengelmann au anuntat ca nu vor renunta la magazinele de discount din Romania, desi in Europa retailerul si-a vandut aproape toate operatiunile de pe segmentul discounterelor, in cadrul unui proiect de reorganizare a activitatilor.
Din cele opt piete externe pe care activa pana anul trecut, Tengelmann si-a pastrat activitatile de operare a discounterelor doar in Romania si Austria, iar in acest an va ataca retailul din Bulgaria, avand in plan constructia a 150 de magazine in urmatorii trei ani.
Pe piata romaneasca, reteaua Plus a inregistrat o cifra de afaceri de 126,5 mil. euro in anul fiscal incheiat la 30 aprilie 2007, avand la acel moment 39 de magazine deschise, cu o suprafata totala de vanzare de 40.600 mp.
Extinderea retailului alimentar cu discount ar putea fi accelerata in acest an de intrarea pe piata locala a retelei germane Lidl, care pregateste deja primele sale deschideri de magazine in Romania.
Piata de profil, dominata de Plus Discount, Penny Market si Profi, este estimata in prezent la peste jumatate de miliard de euro. Potrivit datelor comunicate de retelele active pe piata, in acest an operatorii de magazine discounter vor investi in total 90-120 mil. euro in deschiderea a 65-75 de unitati.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO