Companii

Reteaua SPAR se extinde si prin franciza

Reteaua SPAR se extinde si prin franciza

Reteaua numara in prezent 13 supermarketuri si o unitate mai mare, de 2.500 de metri patrati

13.02.2008, 17:55 46

Compania olandeza SPAR, care a acordat in anul 2005 licenta de dezvoltare a retelei de supermarketuri SPAR in Romania distribuitorului Astral Impex din Arad, vrea sa se dezvolte pe piata locala si prin sistem de franciza.
Aceasta strategie ar putea accelera extinderea retelei la nivel local si atrage mai multi comercianti romani pe lista francizatilor SPAR.
Rino Tizzanini, directorul general al retelei SPAR Romania, nu a oferit detalii despre acest proiect, insa a precizat ca reteaua se va putea dezvolta atat prin franciza, cat si prin contractul de licenta incheiat deja cu Astral Impex. Potrivit acestui contract, compania din Arad va putea, la randul ei, sa francizeze licenta SPAR altor companii.
Licenta SPAR le-a adus oamenilor de afaceri Ioan si Floare Cuc, proprietarii Astral Impex, afaceri de circa 35 mil. euro in anul 2007, potrivit estimarilor de vanzari avansate anul trecut de Tizzanini. Astral Impex este una dintre cele mai mari cinci companii de distributie de pe piata bunurilor de larg consum, cu vanzari de 123,7 mil. euro in 2006. Fratii Cuc au dezvoltat reteaua de 14 magazine SPAR in parteneriat cu fondul de investitii Morava, prima unitate fiind inaugurata la jumatatea anului 2006 la Arad.
Pana in prezent, retailerul s-a extins in special in vestul si centrul tarii. Reteaua numara in prezent 13 supermarketuri si o unitate mai mare, de 2.500 de metri patrati.
"SPAR si-a propus in 2008 deschiderea a 12 noi locatii, magazine cu suprafete cuprinse intre minim 700 - 800 mp si pana la 2.000 - 2.500 de metri patrati", a declarat Maria Gabor, coordonator de proiecte de marketing in cadrul companiei SPAR Romania.
Primele magazine inaugurate in acest an vor fi localizate in Constanta, Oradea si Arad. Investitiile in extinderea SPAR planificate pentru acest an sunt de circa 18 mil. euro.
SPAR, care reuneste retaileri si distribuitori independenti din 32 de tari, a ajuns in anul 2006 la o retea de aproape 13.700 de magazine si vanzari cumulate de 27 de miliarde de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO