Companii

Românii dau bani pe servicii de welness şi în criză: World Class deschide un centru în Pipera

Românii dau bani pe servicii de welness şi în criză: World Class deschide un centru în Pipera

Autor: Adriana Rosoga

21.09.2010, 23:52 93

Furnizorul de servicii de welness World Class care deţine pepiaţa locală opt cluburi a înregistrat în primele şase luni aleanului o cifră de afaceri de 3,9 milioane de euro, în creştere faţăde perioada similară a anului trecut, când a rulat afaceri de 3,7mil. euro, şi un EBITDA (câştigul înainte de dobânzi, taxe,depreciere şi amortizare) de 1,2 milioane de euro.
"Acest an este foarte bun pentru noi, având în vedere situaţiaeconomică în care ne aflăm. Creşterea cifrei de afaceri sedatorează în principal lărgirii bazei de clienţi în cluburileexistente şi prin deschiderea de noi cluburi", spune MikaelFredholm, vicepreşedinte al World Class International.

În prezent, World Class deţine în România opt cluburi, dintre carecinci în Bucureşti şi câte unul în Constanţa, Timişoara şi Cluj,care în acest an au atras peste 14.000 clienţi, faţă de anul trecutcând baza de clienţi era de 9.400 de persoane. "România este a douapiaţă pentru World Class, după Suedia, în condiţiile în careactivăm în total pe zece pieţe. Aici realizăm circa 25% din cifrade afaceri a companiei la nivel interna­ţional", explicăFredholm.
Planurile companiei care pe piaţa locală are 110 angajaţi sunt capână la sfârşitul acestui an să deschidă cel mai mare club dewelness din România, în cadrul ansamblului rezidenţial Upground dinPipera, deţinut de un fond al Deutsche Bank, pe o suprafaţă de3.800 de metri pătraţi, iar în prima jumătate a anului viitor va fideschis primul club destinat clasei mediu-premium în Titan, care vaavea 2.600 de metri pătraţi.

"Investiţiile până acum în România se ridică la 6-7 milioane deeuro, iar pentru următorii doi ani estimăm investiţii de încă douămilioane de euro. Targetul nostru este ca până la sfârşitul lui2011 să avem zece cluburi pe piaţa locală", spune reprezentantulWorld Class, companie care a intrat pe piaţa din România în urmă cuzece ani când a deschis un club în incinta hotelului de cinci steleMarriott din Capitală.

Preţul abonamentelor în cadrul World Class variază în funcţie delocaţie şi pornesc de la 200 de euro pe an, în clubul dinTimişoara, şi ajung până la 1.700 de euro pe an pentru un abonamentvalabil în orice club din reţeaua din România. Fredholm spune căbugetul de marketing şi promovare al companiei este de 8.000-9.000de euro pe lună pentru toate cele opt cluburi. "Preferăm săinvestim în evenimente proprii de unde ne atragem şi ne fidelizămclienţii."
Pe lângă World Class, mai activează şi cluburi ca Le Club, PescariuSports &Spa sau IDM Club.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO