Companii

Românii fac cumpărături în magazinele apropiate casă şi serviciu şi acolo unde preţurile sunt mici

Românii fac cumpărături în magazinele apropiate casă şi serviciu şi acolo unde preţurile sunt mici

Autor: Cristina Rosca

10.05.2011, 11:54 163

Atunci când fac cumpărăturiromânii se orientează în special după apropierea de casă sauserviciu şi timpul necesar pentru a ajunge la magazin, după nivelulpreţurilor, după varietatea gamei de produse alimentare şinon-alimentare şi după prospeţimea şi calitatea produselor,potrivit unui studiu bazat pe sondaj Shopping Monitor realizat deGFK.

Pentru jumătate dintre români,criteriul cel mai important după care îşi aleg magazinul undecheltuie cei mai mulţi bani pe produse alimentare şi nealimentarede uz curent este apropierea de casă sau de serviciu, precum şitimpul necesar pentru a ajunge la magazin. Acest factor are oinfluenţă şi mai pregnantă în rândul persoanelor între 45 şi 55 deani sau a celor cu educaţie superioară, dar mai ales pentrupersoanele din capitală.

Nivelul preţurilor este pentru 46%dintre români un criteriu după care se orientează atunci cândstabilesc locul unde îşi fac cumpărăturile. Acest factor are unimpact mai mare în rândul femeilor şi a persoanelor cu venituri maimici de 1.500 RON. Pentru bucureşteni acest factor nu este la felde important.

Al treilea cel mai importantcriteriu este varietatea gamei de produse alimentare şinealimentare, românii preferând lanţurile de magazine de tiphypermarket (43%).

Prospeţimea şi calitateaproduselor ocupă locul patru în clasamentul motivelor pentru careconsumatorii aleg un magazin (16% din total populaţie). Acestfactor are însă o importanţă relativ mică printre tinerii cu vârstacuprinsă între 25 şi 35 de ani, dar şi a persoanelor care locuiescîn Bucureşti.

Alte criterii de o importanţărelativă pentru cumpărători (sub 6%) sunt obişnuinţa de a mergeîntr-un magazin anume (mai ales în rândul românilor care nulucrează), existenţa promoţiilor (cu un impact puţin mai mareprintre femei), personalul plăcut şi posibilitatea cumpărăriirapide (lipsa cozilor sau viteza achitării la casă).

Datele fac parte din studiulrealizat în noiembrie 2010 pe un număr de 737 derespondenţide peste 15 ani, din mediul urban, responsabili de cumpărareaproduselor alimentare şi nealimentare din gospodărie, eşantionreprezentativ pe regiuni istorice şi grad de urbanizare. Metoda deculegere a datelor a fost cea a interviurilortelefonice.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO