Companii

Romaqua are planuri ambitioase: 4-5% din piata berii in primul an

Romaqua are planuri ambitioase: 4-5% din piata berii in primul an

Investitiile Romaqua in fabrica de bere din judetul Alba vor fi de 60 mil. euro

26.06.2008, 16:17 89

Romaqua, producatorul apei minerale Borsec, si-a propus sa vanda in primul an de la lansarea berii Albacher aproximativ un milion de hectolitri de bere, adica intregul volum al productiei din fabrica de la Sebes. Grupul va inaugura maine oficial fabrica de bere din localitatea Lancram, in urma unei investitii de peste 39 mil. euro.
Primul brand din portofoliul Romaqua pe piata berii este Albacher, produsul fiind ambalat la PET si doza.
"Albacher este o bere din categoria Premium Pils pozitionata pe segmentul mainstream. Principalii competitori sunt Bergenbier, Golden Brau si Timisoreana", au declarat reprezentantii Romaqua Group.
Producatorul are in plan si lansarea mai multor branduri de bere. "Deocamdata obiectivul nostru este de a construi si a creste Albacher inainte de a lansa alte branduri de bere", a precizat Mihaela Draghici, managerul de comunicare al Romaqua.
Grupul cu afaceri consolidate de 130 mil. euro la nivelul lui 2007, vizeaza in acest an o crestere de circa 50%, pana la 200 mil. euro, in special datorita intrarii pe piata berii si investitiilor in cresterea productiei de apa minerala.
Romaqua a inceput anul trecut constructia fabricii de bere, aceasta fiind situata pe un teren de 27 de hectare. Unitatea are o capacitate anuala de imbuteliere de aproximativ un milion de hectolitri.
Proiectul a fost finantat si printr-un credit de 30 mil. euro de la BCR. Recent, actionarii grupului au aprobat externalizarea a doua credite, in valoare totala de 75,5 mil. euro, de la BCR catre Erste Bank Viena, actionarul majoritar al bancii romanesti.
Reprezentantii producatorului au declarat anterior ca investitiile in fabrica de bere ar putea ajunge la 60 mil. euro.
Romaqua Group, controlat de Octavian Cretu, este cel mai mare imbuteliator local de apa minerala, piata pe care activeaza cu brandurile Borsec, Stanceni si Aquatique. Anul trecut, compania a vandut 303 milioane de litri de apa, potrivit datelor SNAM (Societatea Nationala a Apelor Minerale).
Pe piata berii, lupta se incinge si mai tare odata cu lansarea Albacher. Patru companii internationale puternice, Heineken, InBev, SABMiller si Carlsberg, detin in prezent 80% din piata, ceea ce inseamna ca au vandut anul trecut in Romania peste 15 milioane de hectolitri de bere, adica echivalentul a 3 miliarde de sticle (de 0,5 litri).
Multinationalele detin astfel controlul pe una dintre putinele piete in care consumul a atins media europeana (90 de litri pe cap de locuitor), insa motoarele de crestere a vanzarilor sunt brandurile locale.
Noua din zece cele mai vandute branduri de bere pe piata romaneasca sunt fie marci locale dezvoltate de jucatori independenti (precum Burger - European Drinks), fie branduri achizitionate de multinationale in timpul procesului de consolidare de pe piata locala (de exemplu, Timisoreana, Ursus si Ciucas din portofoliul Ursus Breweries).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO