Companii

Romaqua si-a BUGETAT o crestere de 7% pentru Borsec

23.11.2004, 00:00 34

Compania Romaqua, imbuteliatorul apei minerale Borsec, si-a propus pentru anul 2005 o crestere cu 7% a vanzarilor de apa minerala in conditiile in care anul acesta a realizat o crestere de circa 6%, potrivit lui Octavian Cretu, presedintele companiei.
"Competitia va creste anul viitor si piata se va aglomera. Anul acesta, am avut o crestere de circa 6%", a spus Cretu. Anul trecut, volumul de apa minerala Borsec imbuteliata de companie a fost de circa 200 de milioane de litri.
Potrivit datelor furnizate de firmele de ceretare de piata, primele trei marci de apa minerala de pe piata romaneasca sunt, in ordine alfabetica, Borsec (Romaqua), Dorna (Coca-Cola HBC Romania), Izvorul Minunilor (European Drinks).
El nu a precizat care a fost evolutia cifrei de afaceri a companiei anul acesta, ci a spus doar ca aceasta a fost superioara cresterii in volum. Potrivit unor estimari anul trecut, compania Romaqua a avut o cifra de afaceri de circa 45-50 de milioane de euro. Numarul de angajati este de 800 de persoane. In afara de ape minerale, compania mai are afaceri in piata cafelei si a sucurilor carbogazoase.
Romaqua a investit 10 milioane de euro intr-o fabrica de sucuri carbogazoase la Busteni, care a fost pusa in functiune anul acesta, cand compania a intrat pe piata sucurilor carbogazoase cu marca Giusto. "Anul viitor intentionam sa ne consolidam pozitia pe piata sucurilor carbonatate si sa intram si pe segmentul sucurilor naturale", mai spus Cretu.
 Compania deruleaza in prezent o investitie pentru a incepe exploatarea unei surse de apa minerala la Busteni, vizand lansarea unui nou brand pe piata apelor minerale."Deocamdata investim in constructia conductei de aductiune a apei de la sursa la fabrica. Cred ca lansarea va avea loc in 2006", spune Cretu.
Tot anul acesta, compania Romaqua Holdings a intrat si pe piata cafelei cu marca Metropolitan, in urma unei investitii intr-o linie de prajire si ambalare in Bucuresti. "Consumul de cafea va creste subtantial odata cu eliminarea accizelor. Vrem sa construim incet brandul astfel incat in 2007, cand va avea loc eliminarea accizelor, sa aibe o pozitie buna pe piata", mai spune Cretu.
In ceea ce priveste, consumul de bauturi racoritoare, acesta a fost afectat anul acesta de vremea racoroasa, urmand ca piata sa inregistreze o stagnare sau cel mult o crestere usoara comparativ cu anul trecut. In Romania, se consuma anual circa 2 miliarde de lirtri de bauturi racoritoare din care 1 miliard sunt ape minerale.
"Incercam sa ne extindem exporturile insa tot piata romaneasca este in continuare atractiva pentru ca genereaza o continuitate a vanzarilor", a spus Cretu. In prezent, Romaqua exporta circa 2% din productia de Borsec in principal in Statele Unite ale Americii. Imbuteliatorii romani de ape minerale nu au pus accentul pana acum pe exporturi din cauza costurilor cu transportul, dar si faptului ca piata interna este in expansiune.
Compania Romaqua Group este detinuta in proportie de 98% de Romaqua Holdings SA, fosta Comchim din Bucuresti, companie care are ca obiect de activitate importul si comercializarea de produse chimice si farmaceutice.
Ambele afaceri sunt controlate de patru persoane fizice romane, principalul actionar fiind Octavian Cretu.
Romaqua Group mai detine o licenta de exploatare a unei surse de la Stanceni, judetul Mures, volumul imbutelierilor anuale fiind mai redus (circa 25 mil. litri anual) din cauza accesului greu la reteaua de transport. Apele minerale Stanceni sunt imbuteliate doar la sticla, nu si la PET, si deocamdata au distributie regionala - in judetele limitrofe fabricii. In legatura cu aceasta fabrica proiectele proprietarilor includ o investitie de patru milioane de euro in triplarea capacitatii si extinderea distributiei la nivel national.
georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO